Wednesday, January 09, 2008

Topp 5 bästa (kan ju diskuteras...)

Har blivit utmanad av Nini, som vill att jag listar upp några av mina bästa blogginlägg.
Hur sjutton ska jag klara av det, självkritisk som jag är? Jag skriver ju dessutom mest bara trams, från en stad som de flesta av er inte vet det geografiska läget för.
Jag ser att jag har 419 poster att välja från, i denna bloggen. Jag hade haft enklare att välja ett inlägg från min gamla blogg, men det går ju inte.
Vad är förresten ett bra blogginlägg? Jag tror att jag väljer inlägg som frambringar minnen i stället. Eller ska jag kanske välja de inlägg som har fått flest kommentarer? En blandning kanske?
När jag kollar närmare i Ninis instruktioner, så ser jag att inläggen ska beskriva mig som person. Inte lätt, när man vill vara anonym, but here it goes:

Jag var ensam på romantisk ö, i ett stort hav. Hade tänkt att segla, men de få vindpustar som blåste där kunde inte ens rufsa till mitt hår.
Jag hängde på barer i stället och hade en affär med en varelse av det motsatta könet.

Dagen då mitt rykte förstördes.

Tro det eller ej, men jag har faktiskt ett hem också. Inte mycket att blogga om angående hemmet, men ibland händer där saker som är av bloggvärde.

Jag har många underliga vänner och det naturliga stället att träffas på, är på puben.
En lektion i färger.

Efter en tung dag gjorde en kollega och jag ett besök på ett sunk-hak. Inte visste vi då att denna nedslitna bar skulle förändra hans liv.

Så där! Jag har inte haft tid att leta igenom alla mina inlägg, så jag la upp några av de som jag fortfarande minns.
Slutligen ett mycket kort inlägg utöver de andra fem. Det händer fortfarande att jag grubblar över denna händelse och jag behöver closure.
Jag tror inte på övernaturliga fenomen, men ibland händer något som inte kan förklaras på något annat sätt... -Strange!

2 comments:

beerbelly said...

Aah sun-cake vad vore livet utan dem :-). En riktig solskenshistoria..
Haha new kid in town hade jag missat. Lät rätt skönt.
De andra hade jag läst tror jag men grymt bra jobbat.
Hoppas på fler inlägg under det här superba året :-)

Nini said...

Så många, så bra! Det där med katten tror jag att du ska släppa bara. Katter är sneaky creatures och den hade säkert gått över till din balkong från nån annans...