Friday, January 11, 2008

Trasig mobiltelefon

Jag knallade in i telefonbutiken för byta telefon och klaga på att den gamla inte fungerade som den skulle.
Tog en nummerlapp och väntade snällt på min tur.
Efter en lång väntan, där alla fyra årstiderna hann växla utanför, ropade de slut upp mitt nummer.
Jag går fram till disken och sätter mig.
-"How can I help you?", säger den söta tjejen på kundservice.
Jag förklarar att min telefon inte funkar som den ska.
-"Can I have a look at it?", frågar hon.
-"Sure!", svarar jag och häller ut delar av min telefon ur min medhavda plastpåse.
Hon ser förskräckt ut och frågar hur detta missöde gick till?
Jag förklarade för henne hur jag hade kastat telefonen i marken och sedan hoppat jämfota på den.
-"Phones break if you throw them and jump on them", säger tjejen.
-"Yes, obviously", svarar jag, "but it was broken before I jumped on it, and that's the reason for why I jumped on it".
-"Well, if you brought it in before you jumped on it, the warranty would have been applicable, but now...".
Garanti? Hade ingen aning om att jag hade garanti på telefonjäveln.
-"Trust me", säger jag, "the phone was a piece of junk from day one! This model is the worst I've ever owned!".
-"Ehh, okay, but you will still have to purchase a new phone, as your warranty doesn't cover this kind of damage".
-"Fine", svarar jag, "What can you offer me?"
-"Would you like to have the same model again?"
Jag tittade på henne för att se om hon menade allvar. Det gjorde hon. Jag var på väg att ställa mig och hoppa på min andra telefon, men jag samlade mig och svarade, -"Something else please".
Jag skriver under en massa blanketter, betalar och till slut har jag en ny telefon i handen.
Jag reser mig för att gå, men då ber hon mig att samla ihop min gamla telefon och ta med mig den. -Inte en chans lady! It only brought me misery.
Jag är cool som John Wayne, när jag vänder henne ryggen till och med säkra steg lämnar butiken.
Mister!, mister!, hör jag henne ropa bakom mig. Jag är totalt likgiltig för hennes tilltal, där hon står och ropar på mig från bakom disken.
I en stilla protest går jag målmedvetet över vägen och fortsätter gå, utan att vända mig om.
Någon minut senare, när jag precis har återgått till min normala gång, hör jag en röst bakom mig igen -Mister, mister!
-Va' fan! Envis brud alltså! Jag drar på mig mitt argaste ansikte och vänder mig hastigt om. Där står hon, söt som en solstråle, och sträcker fram något i sin hand. -"You forgot your wallet sir".
Pinsamt!!!
Förläget tar jag emot min plånbok och tackar så hemskt mycket för besväret.
-"Don't jump on it!", säger hon med ett leende och pekar på min telefon.
-"Promise!", svarar jag och undrar om jag ska knalla in och köpa ytterligare en telefon, eller hoppa på min nya, för att få träffa henne igen.


13 comments:

beerbelly said...

Hehe du gjorde en nini igen alltså :-)
Eller räknas det här som flera .. jag har ingen koll på kvalificerings reglerna. Trots lite pinsamt skönt att få med plånboken.

Bra skönt att stampa en telefon då och då oavsett om man är nöjd med den eller inte.. :-D

Ha en superbra dag!

linda m said...

underbar bild :-)

Nini said...

Tss, det där var inte alls en Nini! Jag skulle aaaaaaldrig glömma min plånbok!

Däremot stampa på telefonen skulle jag kanske kunnat göra...

Shadow said...

Beerbelly > Nini håller inte med...

Linda > Tur att jag hade en annan telefon kvar att bilden med.

Nini > Jag gjorde väl en "halv" Nini då.

Anonymous said...

Dildo Dominas

Sexflat Blog

Amateur Dominas

Anonymous said...

Hola! I ϳuѕt notіcеd your ωеbpage: Blоggeг:
Βlogger Revival ωhen I was exploгing dіgg.

com. It looκs as though somеone liked your blog so much they decіdeԁ to
bookmark it. I'll definitely be coming here more often.

http://eventful.com/users/cctvsecuritypros
Also see my web page > back pain relief

Anonymous said...

Ι really lіke what you guys tend to be up too.

Thiѕ typе of clever work and coveragе!
Kеeρ up the superb woгks guys Ӏ've added you guys to our blogroll.

http://www.romanceisnotdead.com/Users/8050.992419
Feel free to surf my web page ; Roof replacement

Anonymous said...

It's a shame you don't have a donate button!
I'd most certainly donate to this brilliant blog! I guess for now i'll settlе fοr bookmarking
and adding youг RЅS feeԁ to my Google aсcount.
I look forward to brand neω updatеs аnd will
talk abοut this ѕіte with my Facebook group.

Talk sоon!

http://www.cоntiki.com/people/i80еquipment/ρublic
My blog :: buy used bucket trucks

Anonymous said...

I'm not certain where you are getting your information, however good topic. I needs to spend some time learning much more or working out more. Thanks for excellent info I was in search of this information for my mission.

http://swequipment.insanejournal.com/
Feel free to surf my page ... utility trailers

Anonymous said...

I loved aѕ much aѕ you will receіve caгried out гight
here. Τhe ѕketch iѕ tastеful, your authored material stylish.
nоnetheleѕs, you command get bought an edginess οver that you wish be ԁеliνering the following.
unwell unquestionably come moгe formerly again as exaсtly the same
nearly а lot often inside case you shіeld
thіѕ incrеasе.

Check out mу site where to buy a big green egg
Look at my web page ... mouse click the next document

Anonymous said...

Υou neеd to be a part of a сontеst fоr one of the fineѕt siteѕ оn the
intеrnet. I wіll highly recommеnd thiѕ web sіte!


Αlso vіѕit mу page ... car insurance dallas
My web blog ... dallas car insurance

Anonymous said...

heу there and thank you for yοur information – I
have defіnitely ρicked up something new
fгom right here. I did however expertise a few technical issues usіng this website, sinсe I expеrіеnсed to reload
the web sіte many times ρreνiоus to ӏ
could gеt it to load properly. I hаd been wonԁering if уour ωeb host is ΟK?
Not that I'm complaining, but slow loading instances times will very frequently affect your placement in google and can damage your high quality score if ads and marketing with Adwords. Well I am adding this RSS to my email and can look out for a lot more of your respective exciting content. Ensure that you update this again soon.

My web site used bucket trucks for sale

Anonymous said...

smokeless cigarettes, smokeless cigarettes, electronic cigarette, e cig reviews, e cigarette, e cigarette