Friday, January 18, 2008

Tredje världskriget och horor

Med kort varsel, så fick jag ta vad som fanns.
Jag fick ett pyttelitet rum och utanför fönstret kunde jag bara se en hög byggnad.
Sängen var i alla fall skön.
Efter att ha avstyrt vad som känns vara tredje världskriget, är jag nu tillbaka i Manictown igen. Några leverantörer låg i luven på varandra och hotade med stämning, lynchning och pajkastning. Jag gled in i konferensrummet och sprutade lite Nina Ricci på dem och så blev de sams igen.

När jag senare samma kväll tog hissen upp till mitt rum, så steg det på en dam på våningen ovanför lobbyn. Hon var runt 50, vacker och klädd i snygg dress. Hon ställde sig bakom mig. Folk steg av hissen på sina respektive plan och till slut var det bara damen och jag kvar. Hon hade inte tryckt på sin destination ännu, så jag tog för givet att hon skulle till samma våning som mig. När jag gör mig klar för att stiga av på 18:e våningen, så frågar hon mig plötsligt om jag är ensam?
-"Yes", svarar jag.
-"200", säger hon då.
-"What?!" Jag kom av mig totalt. Jag hade aldrig kunnat gissa att denna vackra och välvårdade dam i medelåldern skulle vara en call-girl.
-"Erhh, I think I'll pass", fick jag till slut ur mig och klev av på min våning.
Hon vinkade åt mig när dörrarna slog igen.
Vad har hänt med affärsetiken i deras bransch? Så där kan man väl för fan inte se ut när man är prostituerad! Det finns ju ingen möjlighet att urskilja dem ur mängden längre. Hon såg ut som min moster för sjutton!
Nej, tacka vet jag tajta plastkjolar, höga hooker-heels och klart synliga strumpeband. Någon ordning och reda får det allt vara! De har totalt förlorat sin yrkesstolthet.


Dagens pyttelilla rum...
...och dagens utsikt.

5 comments:

beerbelly said...

Hehe ja de slutade väl bråka i ren förvåning.
Du tror inte att du missuppfattade hooker situationen?
Jag tror att hon erbjöd dig 200 för att följa med henne...
På med strumpebanden, ut och tjäna pengar ;)

K E I said...

Jag hoppas att du av denna historia kan lära dig två saker.

Ett: Om en kvinna ger dig en gåva - hur oanvändbar den än verkar - kommer du snart att få användning för den.

Och Två: Ehhh... Se ovan.

Peppe said...

Hahaha, ja de borde verkligen skämmas! Det är som civilklädda biljettkontrollörer i Helsinfors' spårvagnar.

Cliff Hanger said...

Ja precis! Hororna ska se ut som horor! Hur skulle det se ut om t ex revisorerna såg ut som sophämtare?

Shadow said...

Beerbelly > Ja, det var kanske så det var. Önskedrömmar...

Kei > Ska läggas på minnet!

Peppe > Dags att även införa skoluniformer igen tycker jag!

Cliff Hanger > My point exactly!