Friday, February 15, 2008

Drömvåning

Har länge funderat på att flytta.
Vi har letat lite sporadiskt och tittat på en del ställen, men inga tilltalar mig.
Min dröm har alltid varit en sådan där lya som Tom Hanks bodde i, i filmen Big. En stor takvåning med högt i tak och stora industrifönster på väggarna. Ett hem med få rum och stora ytor där man kan åka rollerblades inomhus. 400 kvm. Minst! På ett enda plan. Storslagen utsikt över staden i alla väderstreck.
Sådana våningar finns dock inte här i Manictown. Jag får nog försöka hitta mig ett nytt jobb, i New York i stället.
När jag ändå sitter här och dagdrömmer, så passar jag även på att önska mig en privat helikopterplatta, restaurangkök och en bubbelpool för 8 personer... och en ny eltandborste.


5 comments:

beerbelly said...

Jo en 400kvm lägenhet på manhattan vore godis :-). Får konsultera spargrisen om det lite..
Ingen dålig dröm alls. Perfekt med helikopter där med. Ta den till lantstället när det är fiske/vila dags. Eller som i ditt fall blir sugen på golf :)
Allt är rimliga önskningar utom eltandborste.. det håller helt enkelt inte att förhäva sig så.
Ha en kanondag hälsa sekreteraren!

linda m said...

jag kan bo i den dar lagenheten :-)

Nini said...

Ååååh är det fritt att önska så vill jag ha: Inomhuspool, 4 meter takhöjd minst, etagevåning, stor terass med trädgård och jacuzzi, öppen spis, walk-in-closet, stort badrum med nedsänkt badkar och en separat dusch med sånt där jättemunstycke som blir som ett regn, bastu och och... tusen saker till som jag glömt nu.

Antira said...

men, hur har den här bloggen kunnat gå mig förbi? i två år? vansinne.

Shadow said...

Beerbelly > Misstänkte just att jag önskade lite väl mycket när jag slängde in eltandborsten också.

Linda > Då blir du tvungen att bo ihop med mig.

Nini > Vi delar smak hörru!

Antira > Välkommen hit, trots att det tog två år.