Tuesday, February 05, 2008

Kinesiskt nyår och snygga häckar

Två gånger per år blir jag ofrivilligt sysslolös på jobbet, - den svenska industrisemestern och Chinese New Year.
I veckan hålls nyårsfirande i stora delar av Asien. Det är väl bara att packa ihop och gå hem förmodligen.
Det kinesiska nyåret infaller dock ganska lägligt, för jag behöver mycket privat tid denna veckan. Det händer stora grejer här just nu.
Vi har några kineser som jobbar på kontoret. Många har åkt hem till sina hemstäder för att fira nyår, men vissa har stannat kvar här.
När jag frågade dem varför de inte också åkte hemöver, så svarade de att nyår bara firas av kineser. Jag har alltid trott att de också var kineser. Nu vågar jag inte fråga längre.

För övrigt så har killarna på kontoret utsett "Nicest Ass in the office". Det är en inofficiell tävling där de tävlande inte vet om att de deltar. Killarna intygar att tjejerna på kontoret inte vet något. Tyvärr sitter den vinnande häcken på min sekreterare, så jag hade varit gladare om jag inte visste om tävlingsresultatet.
Vidare så är jag en av de få på kontoret som har sett henne i bikini och enligt min mening så finns det säkert snyggare häckar. Särskilt en på 29:e våningen.
Eftersom min sekreterare inte har någon kännedom om tävlingen, så tänkte jag reta henne lite genom att enbart säga, "-You won!".
-"This year again?", svarade hon då.
Jag höjde ögonbrynen och visste inte om vi talade om samma sak.
-"The ass contest, right?", frågade hon.
-"Yes", svarade jag och insåg att den inofficiella tävlingen inte är så värst hemlig längre.
-"I'm aiming for three years straight", sa hon och såg kaxig ut.
-"Well, you have strong competition", sa jag. "I'm betting on a different ass next year".
-"Who, who?"
-"Sorry, can't tell you".
-"Please...".
-"Okay, I'll give you a hint. The ass in question is located on the 29:th floor".
Ingen vidare mogen eller intelligent konversation inte, men tjejerna verkar vara lika engagerade i tävlingen som killarna, so cut me some slack OK!

Det är tre timmar sedan jag såg min sekreterare senast och jag misstänker att hon ränner omkring på 29:e våningen just nu, för att lokalisera fienden. Good luck, det jobbar minst 200 tjejer där nere.
Förresten, när jag tänker efter, så kanske det var 28:e våningen...

7 comments:

tebasile said...

"där NERE" pa 29:e vaningen?! ;-) jo, höga hus finns det ju i Manictown!

beerbelly said...

Hehe du får kolla med sekreteraren vart de kommer ifrån. Om du får prata med henne nu när du avslöjat att du inte stödjer hennes rumpa längre.
Får bli uppföljning på det här inlägget? :)
Bilder på bägge vore bra så man kan se om man håller med förstås.. endast därför..

Shadow said...

Tebasile > Jodå, för jag sitter på 40:e våningen. Hur når jag din blogg förresten? Kan inte nå den genom att klicka på ditt namn här. Har du slutat blogga?

Beerbelly > Lägger upp bilder när tävlingen är avgjord, någon gång nästa år.

beerbelly said...

Ok. Lägger in det i kalendern. Köper ett vin som blir lagom tills dess med =)

K E I said...

Hehhe, det som roar mig är tanken på att det ANTAGLIGEN finns en "nicest bula in da pants"-tävling också - som ni grabbar inte har en aaaaning om :D

Annars håller jag med Tebasile här ovan. Där nere om 29:e våningen är lite väl magstarkt för mig. *pirr i magen vid blotta tanken*

Ska vi ses nån gång så blir det på MITT kontor.

londongirl said...

Vaa! Firas det i Manictown också?! ;)

Nini said...

*s*
Jag tror som Kei, att det finns en tävling bland den kvinnliga personalen om vilken kille som har bäst ass:est. Speciellt nu när er tävling inte är så hemlig längre...

:)

Vad är det för stora grejer som händer?