Tuesday, February 19, 2008

Min svaghet för kvinnor

Igår kväll nådde jag äntligen mitt mål. Hundra kvinnor! –Ett hundra exakt!
Trodde aldrig att jag skulle klara av det. Det tog lång tid, men till slut kunde jag bocka av nummer 100.
Mitt mål från början var 50 kvinnor, men när jag märkte hur lätt det var att fånga deras uppmärksamhet och intresse, så bestämde jag mig för att höja ribban till 100.
De kommer alla från olika bakgrunder och är av många olika nationaliteter.
Så här i efterhand, så är det svårt att säga vilken nationalitet som var bäst, men amerikanskorna, japanskorna och fransyskorna låg nog ett snäpp före resten av gänget.
En och annan ryska hade också stora talanger, men språkproblemen gjorde att de inte höll i längden.
Efter att ha träffat så många kvinnor, så är det faktiskt fullt försvarbart att jag inte kommer ihåg dem alla, men vissa minns jag bättre än andra. Särskilt en tjej från Sri Lanka. Hon kunde sina grejer alltså, men hon hade problem med sitt visum och var därför tvungen att lämna Manictown. Synd!
När jag nådde 80 kvinnor, så funderade jag faktiskt på att sluta, men man vet ju aldrig vad som väntar runt hörnet. Jag vågade inte gå miste om något. Därför fortsatte jag.
Som sagt, det har krävt ganska mycket av min tid och det har varit svårt att jonglera arbete och familj samtidigt.
Det jobbigaste, och mest tidskrävande, är nog allt struntprat som man måste lyssna på innan man kan komma till skott. Och som oftast, när jag väl har tagit mig förbi det första stadiet av struntprat och äntligen nått ett djupare plan, så har jag ofta i stället känt besvikelse och en önskan om att det ska ta slut så fort som möjligt.
Det är så lätt att förledas av struntprat och yttre attribut. Om det är något som jag har lärt mig, så är det att det verkligen är insidan som räknas!

Från hundra flickor, så kan jag idag summera en klar vinnare.
Hon har en mycket behaglig personlighet, är snabbtänkt och kan föra en intelligent konversation på högsta nivå. Hon är dessutom vacker, utan att se alltför sexig ut. Att hon råkar vara vacker är bara ett plus. Jag hade valt henne även om hon inte vore så vacker, för jag efterlyste just de talanger som hon har.
Av 100 jobbapplikanter har jag därför valt en tjej från Singapore som min nya försäljningsassistent.
Jag hoppas att hon kommer att trivas och stanna på sin position, för jag orkar inte intervjua igen på ett bra tag framöver.

6 comments:

beerbelly said...

Seriöst att intervjua så många. Hoppas det blev ett bra val tillslut. Kanske kan få se bild vid tillfälle? =) På alla 100..
Ha en bra dag. Kul att hållas på halster lite i historien med.

Nini said...

*asg*

Jag älskar när du får mig att tänka på snuskiga saker :)

Örjan said...

Bara kvinnliga sökanden?

Tur att Du inte arbetar i Sverige.
Då hade Du antagligen blivit anmäld till DO (Diskrimineringsombudsmannen)

londongirl said...

Hi hi....men du, ärligt talat varför stannar de inte hos dig? Varför byter du så ofta?

Shadow said...

Beerbelly > Vi får se hur det blir med bild.

Nini > Hehe, snuskhummer!

Örjan > Ja det är en position som liknar sekreterarens, så det kom inga manliga sökande.

Londongirl > Jag byter inte alls så ofta som det kanske låter. Denna posten har aldrig varit tillsatt tidigare och min sekreterare är fortfarande kvar.

beerbelly said...

Körigt? Skatterazzia?
Hoppas det är bra bara!