Friday, February 29, 2008

Ny auktoritet

Ursäkta, jag vet att jag har försummat bloggen, men jag har en ny person som bestämmer i hemmet och hela min tillvaro har stjälpts upp-och-ned.
I mitt jobb är jag van vid att basa över andra människor, men nu står jag svarslös och får inte en syl i vädret. Jag står inte längre vid rodret. Jag har tappat kontrollen över skutan.
Vår nya kapten har ett eget schema, som vi andra måste anpassa oss efter. Det är påfrestande, både för frun och mig, men det är bara att bita ihop.
Vårt hem har förändrats totalt. Det har till och med gått så långt att vissa rum har möblerats om. Det råder totalt kaos, men ändå vill jag hem så fort jag kan, efter arbetsdagens slut.
Vår nya kapten var nämligen efterlängtad och får därför all vår uppmärksamhet för tillfället. Han kommer att ändra kurs på vårt skepps inrutade bana och ta oss ut på nya hav. Vi vet ännu inte vilken kurs han kommer att ta, men vi följer snällt med och lystrar till hans varje tillrop.
Hans krav berör egentligen bara två ämnen, men de kommer i täta intervaller och är helt osynkade med vårt normala mönster.
Sömn är numera en bristvara, men vi ser ändå fram emot nya äventyr, på nya hav, där vi stävar fram över havsytan i en välling av blöjor, sparkdräkter och nappflaskor.

18 comments:

Kristina af Knusselbo said...

Men GRATTIS! Det där har du lyckats hemlighålla totalt!

Anonymous said...

Den där lille kompisen är född att bli chef, det hör ju jag det! :-)

Gratulerar alldeles väldans!!!

/The Pale Green Woman

beerbelly said...

Stort GRATTIS! :-D

Å said...

:)

Så du outade ändå. Well, det är ju ganska svårt att undvika att prata om det bästa som någonsin hänt en..

Shadow said...

Kristina > Tack!

Pale Green Woman > Tack! Ja, kanske det. Någon dag kommer någon kanske att jobba under Shadow Jr.

Beerbelly > Tackar!

Å > Ja, jag hittar ju inget att skriva om längre, så nu har jag ett nytt ämne att skriva om. Men lugn, detta kommer aldrig att bli någon pappablogg.

Bittan said...

STORT Grattis...du är verkligen en överraskningarnas man.

Örjan said...

Gratulerar

Trasselkvast said...

Åh grattis, det kom verkligen oväntat - inte ens en liten ledtråd tycker jag mig ha funnit hittills =)

Lo said...

åhhh, grattis! :) vad roligt!!

tebasile said...

Stort grattis!!! Jättekul! Och om det är anledningen så är det helt ok att det blir glesare mellan inläggen ;-)

Kristel said...

Congratulations!
A baby.. love at first sight..
Your life is forever changed, enjoy every second!

sanna said...

Grattis, vad kul, ska bli spännande och läsa om dina/era nya äventyr!

Maria, Barcelona said...

Grattis killen. Välkommen i klubben.

Du gjorde en Silverfisken alltså. En smygare. Förmodligen typiskt killigt. När vi kvinnor är gravida skulle inte kunna låta bli att blogga om det.

Jätteroligt.

Stort lycka till.

Alley Cat said...

Åh! Va snopen jag blev nu... Men glad! Jätteglad! Jag tror instinktivt att du har alla förutsättningar i världen att bli världens bästa pappa till den här lille kaptenen...

*~STORT GRATTIS SHADOW!!!~*

Shadow said...

Maria > Tack, tack! Kul att bli medlem i expatriates-with-children-klubben. Jag har sedan länge sett din blogg som en bibel. Jag har en hel del att lära.
Men jag har faktiskt ändå varit öppen med att vi jobbade på att få barn. Åtminstone i kommentarerna. Jag följer Silverfisken ganska dåligt, men jag har för mig att han inte ens avslöjade att han hade sällskap.

Spader Madame said...

GRATTIS!!

Brukar vara expert på att upptäcka just detta, men var inte alls beredd. Du är en hemligheternas man...

Kunde inte ha hänt trevligare bloggpersonlighet(er), skriver hon som ändå mest identifierar sig med Mrs Shadow.

Lycka till och sov när ni kan!

Nini said...

Jag lovar att säga till om det blir för mkt pappablogg. :)

linda m said...

Underbart!
Grattis Grattis! ...har ju väntat på detta :-)
stor kram o lycka till