Friday, February 01, 2008

Saga utan slut

Som ni redan vet, så släppte sekreteraren en bomb i förra veckan i form av ett -"We just broke up!"
Tydligen så var det ömsesidigt, men jag tror att hon pushade mer än honom för ett slut. Hon berättade att hon var trött på vissa av hans sidor som gjorde sig synliga först efter ett tag tillsammans.
Bomb nummer två visade sig vara att hon dessutom hade hittat en annan man, som kunde kasta hästsko bättre än den förra.
De senaste dagarna har hon dock visat symptom på ånger, saknad och förvirring. Jag är själv minst lika förvirrad.
Hon lämnade den gamla killen för en ny, men ändå saknar hon den gamla killen. Hur går det ihop?
Den gamla killen ringde mig igår och ville ta ett glas och förklara sig. Vi möttes runt klockan 10 på ett lokalt vattenhål. Han ville tacka för allt jag hade gjort för dem (kan inte minnas något) och han förklarade vidare att han hade träffat en annan.
-"Yes, both of you", tillade jag.
-"Yeah, perfect circumstances", menade han.
De verkar vara inställda båda två på att gå skilda vägar, med nya partners.
Ändå har telefonen gått varm idag.
De har pratat med varandra otaliga gånger under dagen. De har även bråkat.
Killen ringde till mig när han inte fick tag på min sekreterare.
-"It's your EX", ropar jag till henne.
-"What does he want?", ropar hon tillbaka och så har det hållit på hela eftermiddagen.
Mot slutet av dagen så verkade de vara sams igen. De skulle träffas för en drink, men sekreteraren kom på andra tankar. Hon ber mig ringa upp hennes EX för att avboka, vilket jag gjorde. Han ville då träffa mig i stället, igen.
Jag undrar hur länge detta ska hålla på? Jag svarade att jag hade PMS och la på luren.

Jag gick ut och spände ögonen i min sekreterare och förklarade att det inte kan hålla på så här.
-"I know, I know", svarade hon, "But I love them both".
-"Yes, and he seems to be suffering from the same syndrome. You should get together for a dinner, the four of you!"

Lite senare kommer hon på mitt kontor och frågar om jag har lust att hänga med på middag ikväll?
-"Sure! So you two finally decided to meet and talk about it?", frågade jag.
-"No, I want you to meet the new guy".

Fan, jag känner mig som en farsa med en 18-årig dotter. Jag avböjde middagen.

6 comments:

beerbelly said...

Hahahaha ju mer jag läser desto roligare blir det.
Är det normalt där att arbetares respektive tar ett glas med chefen?
Hoppas den värsta pms:en släppt.
Ha en superhelg!

K E I said...

Instämmer med föregående talare. Hur vanligt är det att ta en drink med sin föredetta respektives chef?
Och finns det nåt som heter föredetta respektives?

Många frågor, inga svar.

Hur länge hade sekreterarinnan och hennes dåvarande därspektive varit ett par?

Lo said...

låter som om du blivit hennes privatsekreterare numera, med betoning på privat ;-)
Härligt att höra om din PMS dessutom, du har mina fulla sympatier!

Kristel said...

Whatever you say, whatever you do, she'll blame you for giving her the wrong advice.
It's a lose-lose situation...

Shadow said...

Beerbelly > De har dejtat ganska länge och vi har både druckit, ätit och spelat golf tillsammans.

Kei > Det är inte så vanligt tror jag. Men jag har agerat lite av en medlare mellan dem sedan de började träffas. Jag har hjälpt killen en hel del i hans affärer också. Ibland är vi ute och dricker tillsammans.
De har varit ett par i tre eller fyra år, tror jag.

Lo > Jag tror att jag faktiskt alltid har varit hennes privatsekreterare.

Kristel > I never give her any advice, that’s the whole point of survival.

K E I said...

I tre år?! Vafan? Jag har tydligen fått nåt om min respekterade respektive bakfot..