Friday, February 01, 2008

Städarna får ta smällen

Jag är lite tjurig just nu.
En klient är jobbig och han har knullat mig snett alltför många gånger.
Vår deadline har krupit närmre och närmre, utan att han har kunnat ge slutgiltigt godkännande. Han jobbar långsamt som fan och är skitdålig på att prioritera.
Från allra första början har detta projekt varit en cirkus, allt på grund av honom.
Han började med att beställa fel prylar, i fel mått. Vi har nu jobbat dygnet runt med att försöka åtgärda det åt honom, allt för att han inte ska förlora ansiktet gentemot sitt eget företag. Ändå vågar han fortfarande inte godkänna.
Men han gräver sin egen grav. Jag ger fan i honom nu. Om ni skulle råka flyga och bli serverade en inflight-meal utan vare sig bricka eller kaffekopp, så vet ni orsaken. Det är inte mitt fel!
Jag skyller även min PMS på honom.

Igår jobbade jag över till ganska sent.
Vid 8-tiden strömmar städjobbarna in på kontoret.
Tanten som städade på min avdelning kom fram och frågade mig om hon fick tömma min papperskorg?
-"Nej, jag samlar faktiskt på skräp!".

5 comments:

K E I said...

Ha! Där fick städaren så att han teg! (även om det inte var ett så himla speciellt städar-skämt, kan tänka mig att det är ett av de vanligaste skämten de får höra...)

Angående klienten så tycker jag att det är dags att låta karlfan svettas och tappa ansiktet. Jättemycket!

Och sedan, naturligtvis, att blogga om det :)

*evil evil mad bad woman evilly rubbing hands together*

Nini said...

Jag håller med Kei, otippat va.

Låt gubbjäkeln falla, finns ingen anledning att du håller upp honom längre.

beerbelly said...

Tråkigt. Låter som ni gjort det man kan göra. Väljer han rätt så ordnar det sig, annars kört.
Ha det så bra det går. Livet är för kort för att vara upprörd länge.

danne said...

hey, shadow, lugn o fin nu. Jag bjuder på en fredagsfika hos mig med hopp om att ditt blodsocker ska åka upp ett par våningar.

Shadow said...

Kei > Jag tror att klienten har ställt till det för sig och han kommer att få se konsekvenserna.

Nini > Jag gör så.

Beerbelly > Jag hoppas han får sparken!

Danne > Tack, kommer snart!