Friday, March 14, 2008

En promenad för nerverna

Jag kände att jag behövde ta en liten promenad under lunchrasten.
Jag pratade med buskar, jagade en katt runt ett tempel och matade duvor med papperstussar.
En cigarettfimp hamnade i någons cykelkorg och tomburken slängde jag i inkastet för brännbara sopor.
Någon frågade mig om vägen till huvudgatan och jag pekade honom glatt åt motsatta hållet.
Jag gick in i en bokaffär och bläddrade lite i böckerna, för att sedan ställa tillbaka dem på fel ställe.
En cykel stod parkerad utanför 7-Eleven. Jag flyttade den 25 meter åt sidan. När ägaren, efter 5 minuter fortfarande inte hade kommit ut, så gav jag upp och fortsatte min promenad. Jag ringde Fröken Ur från min mobil och när hon svarade så skrek jag "Fuck you!" och avbröt snabbt samtalet. -Hehe gotcha!
Jag knallade in på Starbucks och beställde en Dagens Kaffe och en doughnut without the hole.
-"They all have holes", svarade expediten.
-"Okay, I'll just have the coffee then", svarade jag medan jag trummade irriterat med fingrarna på disken.
Jag tog min pappersmugg och gick tillbaka mot kontoret.
I den tomma hissen tryckte jag på alla knapparna och gick sedan ut igen och tog en annan hiss.
Jag mår mycket bättre nu. Det var skönt att få lite avkoppling.
Nu känner jag mig redo för att ta itu med eftermiddagen.

5 comments:

beerbelly said...

Hehehe lite frustration. Kul att du brinner så mycket för det du gör att du kan bli så upprörd :-)
Ha en bättre dag!

Nini said...

Hahahahahahahahahahahhahahahahaaa!!
Helt rätt! Du får 10 poäng för ditt otroligt Niniga sätt att skaffa lugn & ro ;)

Peppe said...

Skuggan, you rock!

Carina said...

hahahaha, sitter har pa kontoret och garvar for mig sjalv!! underbar avkoppling!!

Carro said...

*skrattar*
Det finns tydligen fler...