Monday, March 24, 2008

Klienter hela veckan

Jaha, annandag påsk. Det låter precis så som det är här, -vilken annan dag som helst.
Jag sitter på kontoret och värmer upp med en öl i handen. Klientmiddag väntar.
Jag har en tuff vecka framför mig med ovanligt många evenemang som kräver uteätande och förtäring av alkoholprodukter.
Den enda ljuspunkten är en årsmiddag med handelskammaren, men av någon anledning så har de valt en vegetarisk restaurang. Förstår inte vitsen med hälsokost när det ändå serveras fri sprit till maten.
Det kanske finns någon enstaka person som inte dricker sprit, men med en hel restaurang bokad för enbart svenskar, så tror jag att risken är ganska liten.
Utemiddagar hela veckan lång alltså. Till och med på lördag!
Med tanke på hur snabbt ungens utseende förändras nu, så kommer jag nog knappt att känna igen honom när jag får se honom på söndag igen.

7 comments:

Cliff Hanger said...

Är det helt uteslutet att stå emot och beställa ett alkoholfritt alternativ?

Shadow said...

Jag känner alla i handelskammaren här och jag vet ingen som inte dricker sprit. Det kanske är därför de försöker hålla det någorlunda hälsosamt med maten, så att de väger ut varandra.

beerbelly said...

Nej alkohol smakar bättre till riktig mat :-)
Blir tungt att käka ute varje dag. Får promenera på lunchen eller när det hinns med. Hehe kommer hem på söndag och det är en finnig tonåring som tjatar om att låna bilen.
Ha det gött!

Shadow said...

Om det ter sig på det viset, så får han låna min chaufför i stället.

danne said...

Shadow. Undrar bara hur det går med sekreterarens dateing. Hur har hon det. Är allt bra med henne? ;-)

beerbelly said...

Så klient veckan är passerad. Var den hård men rättvis?
Ha en bra dag!

Nini said...

Alkhohol till veggiemat är inte det lättaste... inte om man bryr sig att smakerna ska gifta sig iaf...