Friday, March 07, 2008

Superkrafter

Nini tycker att jag redan har namnet, men saknar en lämplig superkraft att ackompanjera namnet med. Nini är givmild och delar ut superkrafter och jag har fått möjligheten att välja vilken superkraft jag vill.
Med tanke på att jag reser så mycket, så får nog mitt val av superkraft falla på konsten att kunna flyga, såsom Stålmannen.
Nini har redan pekat ut problemet med resväskan, men jag tror att DHL kan lösa den biten. Man skickar helt enkelt bagaget någon dag innan man tar sig för skyarna.
Tänk att få slippa alla bökiga incheckningar, passkontroller och väntetider.
Samtidigt är jag svag för välkomstchampagnen i business-class, så jag vet inte...
Nej, det finns faktiskt andra superkrafter som är mer angelägna för tillfället.
Jag tror därför att jag väljer att bli superpappa i stället.

7 comments:

beerbelly said...

Väljer en kraft du redan har alltså. Egocentriskt och bra :-D
Ha en riktigt bra dag som pappa!

Shadow said...

Tack, men jag är inte lika säker på att jag redan har kraften.

beerbelly said...

Hör till att inte tro det gissar jag. Gör det bara mer troligt att du har det :).

Anonymous said...

Äsch du behöver bara en slängkappa så kommer du känna att du redan har Kraften :-)

/PGW

Nini said...

Håller med BB, snacka om att fega med att välja en superkraft du garanterat redan har.

Du kanske tvivlar, och det är säkert helt naturligt, men jag tror inte att du kan göra nåt halvdant. Sorry, men det är inte den bilden jag har av dig. Du kommer vara lika mkt superpappa som du är superaffärsman.

Men eftersom du lovat att det här inte ska bli en pappa-blogg så bortser jag från den kommentaren och konstaterar att du valde att flyga som superkraft. Do tell hur det funkar med DHL och resväskan sen ;)

Shadow said...

PGW > Kan jag köpa den slängkappan på IKEAs barnavdelning månntro?

Nini > Hoho, säg inte det Nini. Det enda jag har uppfostrat hittills är sekreterare och guldfiskar.

Nini said...

I have faith in you, young Skywalker ;)