Wednesday, April 30, 2008

Kvicksilvret stiger

Det är alltid så här.
Varje år är det samma visa.
Det händer så plötsligt, så att man blir tagen på sängkanten.
Plötsligt sköt temperaturen upp till 27 grader i Manictown.
I garderoben hänger det bara vinterkostymer. Mina sommarkostymer ligger fortfarande i förvaring hos min kemtvätt.
Det är alltid ett spel mot vädrets makter när man ska försöka tajma perfekt tidpunkt för att byta ut sin vintergarderob mot sommargarderoben.
Det är as-varmt på kontoret, men inte fan går A/C:n igång för det inte. Det är nämligen inristat i stentavlor att byggnadens A/C-system inte går igång förrän den 1:a juni. Jag hoppas på att den globala uppvärmningen ska kunna ändra på detta inom snar framtid.

Det finns bara en sak att göra åt saken tills dess - sticka ut och resa tills A/C:n går igång.
Sitter här och kikar på programmet för hur mina resor ser ut i maj månad och upptäcker till min fasa att alla mina resor går till länder med tropiskt klimat.
Läste nyss en guide för Bangladesh där det stod att "visitors should be careful and always use a condom".
Jag hade ingen aning om att kondomer hjälpte mot malaria.

8 comments:

SixesAndSevens said...

Ja STACKARS dig som måste till tropiska länder. Så synd om dig.




;)

Shadow said...

Tack, jag behöver lite medlidande.

Lo said...

haha! gud vad roligt!

The Pale Green Woman said...

Jamen du har väl sett Nakna pistolen-filmerna? I någon av dem så har de helkroppskondomer. Det måste vara sådana du behöver mot malariamyggor.

beerbelly said...

Hehe kondomer är för bra helt enkelt =)
Låter drygt med vinterkostymerna. Borde gå att lösa ut dem eller har investeringarna kantrat helt? ;)
Ha en bra valborg.. tänd en brasa..

Shadow said...

Lo > (^_^)/

Pale Green Woman > Hoppas man kan få en kådis med gjutna ärmar också då också.

Beerbelly > Här är det vanligt att låta kemtvätten lagra säsongsbetonade kläder, så att man själv slipper lägga dem i malpåse. Det är fuktigt här. Ett telefonsamtal räcker för att de ska leverera och göra utbytet, men det är tajmingen som är svår.
Kul att du var ute på bloggträff förresten!

beerbelly said...

Ja det låter rätt smart. Förutsatt att de inte blandar ihop allas garderober då :)
Jepp det var nyttigt förmig att se folk inte minst. Inte min bästa gren :)
Ha en bra dag!

Shadow said...

Beerbelly > Övning ger färdighet.