Thursday, April 10, 2008

Middag

Jag har just fått veta att jag ska på middag med Fredde, han som leder vårt land just nu.
Hur beter man sig på en sådan middag? Det är inte läge att dunka honom i ryggen och dra en fräckis, eller?
Jag har även varit på middag med den forne, Göran, men då var där så många närvarande att jag aldrig fick chansen att konfrontera honom.
Denna gång är det en mindre bjudning, endast för de närmast sörjande.
Jag tror att jag ska stoppa in så mycket mat i munnen så att jag inte kan prata, i hopp om att undvika säga något som jag måste ångra senare.
-"Tjenare Fredde, vad sägs om att ta en tur förbi ett av stans horhus efter middagen? Va?!, har du frun med dig? -Det är lugnt, det finns ett för henne också".

8 comments:

linda m said...

ha ha ha, du e ju för skön ha ha

Spader Madame said...

Säger som dietisterna. Mat får aldrig vara ett sätt att fly ;-)

beerbelly said...

Hehe en ryggdunk och en fräckis måste vara rätt. Skiter i om det är kungen, en shejk, statsministern eller en vanlig snubbe. Alltid rätt.
Horhus blir nog mer fel .. oavsett vad han vill så är han nog såpass påpassad att sådant är kört tsv.
Mao check på fräckis, rain check på horhus.
Ha det gött.

ChiHoCis said...

Du är välkommen tillbaka!

ChiHoCis

Miasworld said...

Du gick väl på middagen i T-shirt eller?

Shadow said...

Linda M > :)

Spader Madame > ...och jag som alltid skyller på en klientmiddag när jag inte vill åka hem direkt efter jobbet...

Beerbelly > Jag kör med ryggdunken då.

Chihocis > Icke längre så regelbundet dock.

Miasworld > Middagen är upcoming. Har inte riktigt bestämt mig för klädsel än. Långärmad T-Shirt funkade ju bra för Fredde.

Lo said...

haha, han verkar inte vara så formell med klädseln enl kinesiska nyheter ;)

Kristina af Knusselbo said...

Föreslå det, det tycker jag...så kan det bli en fin skandal om han följer med.
Förresten har jag utmanat dig här:
http://www.kristina.knusselbo.com/blog/?p=407