Wednesday, May 07, 2008

Felprioritering, leksaker och inga trosor

Jag tror att jag prioriterar fel ibland.
Det har varit långhelg i Manictown och många är dessutom lediga hela denna veckan.
En normalt funtad person borde ha njutit av 5 dagars ledighet, men jag hade en annan agenda.
Jag passade på att åka på affärsresa till ett annat land, där de inte hade ledigt.
På så sätt utnyttjar jag min tid maximalt, intalade jag mig själv.
Jag borde ha stannat hemma och umgåtts med Junior i stället. Lovar bättring på den punkten.

Förresten, så har jag så smått börjat tröttna på skallror och mjukleksaker.
När kan vi börja leka med radiostyrda bilar tillsammans? Runt 5 månader kanske?
Luftgeväret får nog vänta tills han är 8-9 månader gammal, minst.
Köpte hem en radiostyrd helikopter för några veckor sedan. Frun undrade vad fan jag höll på med?, -"It says from age 15 on the package, dear".
-"Sorry, I thought it said from 15 months..."
Vi har en radiostyrd robot också, men den står i förrådet. Jag försökte förklara mig med att den kan städa och även byta kanaler på TVn.
-"Great, I'll fire the maid", sa frun och självklart slutade det med att R2D2 hamnade i förrådet. Hon kunde inte heller låta bli att tillägga, -"Star Wars is already stone age, and even more so by the time Junior is ten".
Jag hade länge planerat att använda sonen som täckmantel för att få lov att köpa en massa roliga leksaker, men jag kanske är lite väl tidigt ute?
Tänk om jag hade fått en dotter. Då hade jag fått leka med leksaksspisar, sminkdockor och Barbie-dockor! Hu-uh! Men Barbie är faktiskt helt okej.
Idag köpte jag i stället en skallra med ljusdioder som blinkar frenetiskt i alla regnbågens färger när man biter i den. Det är ungefär så roligt som det blir just nu.
Till råga på allt så är barnsätet vi köpte till bilen för stort. Det får inte plats.
-"Gosh, we have to get a new car", sa frun, men där drog jag gränsen. Ett gått råd - köp inte barnsäte hos Volvo, när du faktiskt kör en BMW.

Sekreteraren kom in idag och anförtrodde mig med århundradets viktigaste piece of information. -"Sorry I'm late. I had a misfortune on the way here, and now I'm not wearing any panties".
Trodde hon att den informationen skulle göra mig någon nytta månntro? Det finns mycket som är bättre att lämnas osagt. Detta var just ett sådant tillfälle.
Undrar hur denna dagen ska sluta?
Jag sitter och tittar på skallran och funderar på att bita i den.

5 comments:

beerbelly said...

Kan ursäkten att du måste hålla koll på vilka leksaker som är farliga funka?
Alternativt att du är rädd för att tappa koll på vad som är coolt i leksaksvärlden?

Damn din sekreterare kostar arbetstimmar världenöver =)
Sällan varit viktigare med fortlöpande updateringar på bloggen som idag..

Ha det gött!

Carro said...

Ähh, köp hur mycket prylar du vill... du kan ju alltid hävda att du måste testa leksakerna.
Så att du verkligen vet att du köpt "säkra" leksaker till din avkomma. Här är källaren belamrad med luftgevär, cross, fyrhjuling ect.
Fast den som visat mest intresse för de prylarna är dotra.. grabben håller sig till fotbollar och trummor.

Nini said...

Hahahaha nu undrar jag ju oxå vad som hände din sekreterare!

Shadow said...

Beerbelly > Du, jag lånar den ursäkten av dig. Den låter bra!

Carro > Undra om ett luftgevär någonsin kan klassas som säkert?

Nini > Det röda flödade tydligen över.

Nini said...

Äsch, då var det ju inge skoj :(
Det där har hänt mig oxå men jag åkte hem och bytte på en gång.

Gick ifs i skolan då så alla ursäkter för att slippa gå dit var välkomna :)