Thursday, May 01, 2008

Latex eller silikon ?

Det finns två olika sorters material, - latex och silikon.
Min fru och jag har experimenterat med båda och hittills har vi funnit att latex fungerar bäst.
Latexgummit är dessutom mjukare och har en bättre passform.
Många andra par som vi har pratat med säger samma sak, att de föredrar latex framför silikon, men i slutändan är det personen som ska ha det i munnen som bestämmer. Alltså har valet fallit på latex. Det lämpar sig bäst att suga på.
Men plötsligt, igår kväll, så passar inte latex längre. Spott och fräs!
Jag plockade fram en av de få som vi hade i silikon och bytte snabbt.
Med ett stort leende på läpparna, så sögs det igen som aldrig förr.
Det är konstigt hur någon bara helt plötsligt kan ändra smak och beteende på det viset.
Idag tvingas jag därför knalla över till Babies"R"Us och köpa nya dinappar till alla våra nappflaskor.

4 comments:

beerbelly said...

Naturligt är nog alltid att föredra..
Bra jobbat och ha det gött!

Maria, Barcelona said...

Bra text.

Tänkte först, nä men nu verkar han har blivit lite väl öppen för min goda smak ;)

Maria said...

Du har blivit pappa - GRATTIS!!! (eller hoppsan!)

Shadow said...

Beerbelly > Det är inte lätt alla gånger.

Maria > Riktigt så öppen är jag inte...

Maria > Vi jobbade på det i två år, så jag tar gladeligen emot ditt “grattis” – tack!