Thursday, May 01, 2008

Lingonvecka - blodigt allvar

Japp, det är den perioden på månaden igen.
Sekreteraren är tjurig, trilsk och lättirriterad.
Hon knallar omkring som minerad bomb, redo att explodera vilket ögonblick som helst.
Jag går omvägar runt henne och försöker i största allmänhet att vara henne till lags. Det är liksom inte läge att fråga henne om någonting idag.
Hon ber om ursäkt för sitt beteende och hävdar att hon bara blir sådan här 1 gång av 3. Fyra gånger om året alltså.
Jag känner henne såpass väl så att även jag vet att just så är fallet. Jag har till och med gjort små markeringar i min almanacka, men det är inget som hon behöver få veta.
I stället så sökte jag på internet, för att försöka få bättre förståelse för vad som försiggår i kvinnans kropp, samt vad vi män kan göra för att underlätta och även handskas med det.
"A recent scientific study found that women find different male faces attractive depending on where they are in their menstrual cycle. For example, when a woman is ovulating she will prefer a man with rugged, masculine features. However when she is menstruating, she prefers a man doused in gasoline and set on fire, with scissors stuck in his eyes and a baseball bat shoved up his ass."

8 comments:

The Pale Green Woman said...

Ja nu är det dags att visa din omtänksamma sida och skaka fram en sådan karl till henne :-) Framförallt saxarna är viktiga.

Shadow said...

Jag väljer att gå ännu större omvägar runt henne i stället.

Sofia Quant said...

haha..det sista där kan stämma rätt bra =P

Lo said...

haha! det stämmer till punkt o pricka :)

beerbelly said...

Hahaha. Tror du är inne på rätt spår. Gå omvägar. Se det där förslaget som en absolut sista utväg... =)

Ninde said...

*LOL* Om man skulle printa ut och sätta upp i fikarummet på jobbet he he ...

Nini said...

Åååååh jag ska SÅ kopiera den texten å skicka till C så han förstår varför allt han gör är fel vissa dagar.

Han har nog ifs också gjort markeringar i sin kalender för han har stenkoll på när det är PMS-varning. Bättre koll än jag själv har till och med...

Shadow said...

Sofia > Jag tror att jag ska hålla mig på avstånd då =D

Lo > Svart bälte i PMS?

Ninde > Skulle säkert vara uppskattat!

Nini > Vi har lärt oss av vårt tidigare okunnande.
På något sätt måste vi ju skydda oss.