Friday, May 09, 2008

Räkneövning

Jag har precis hittat en privat liten vrå på denna stora flygplats och plockar upp datorn för att fila lite på min presentation.
Det är tyst och skönt. Det vanliga sorlet från terminalen når inte hit. Jag kan koppla av.
Dessvärre, så tar det ingen lång stund förrän en mamma med sitt barn också lyckas hitta samma lilla vrå som mig.
Hon sätter sig bredvid mig och börjar göra räkneövningar med sin lille pojk. -"One... two... three..."
-Good Ervil!
-"Four... five... erhhh... seven..."
-Wrong, six comes before seven Ervil. Now try again!

........ . . .

-Fuck!

6 comments:

beerbelly said...

Hehe kommer med i presentationen nu.
You stand to make not one, not two, not three, not four, not five, not seven but more million draschmer (om det finns kvar och stavas så ;))
How much more.. let me check my next slide. Eeeh what comes after seven?
aah both slides whrere wrong. Damnit!


Surt förstås.
Hoppas det gått bra ändå och att du har en bra dag!

Lo said...

det är så du kommer att sitta med din son om några år, och så sitter det nån yuppi jämte dig som blir irriterad ;) hahaha!

Cliff Hanger said...

Hehe...snart är man en sån där som alla stör sig på. :-)

Maria, Barcelona said...

F.Y.I.

Nu länkar jag till dig också från min bloggs första länklista.

M.

sinisiew said...

Hördudu, vad tyst det blev. Är allt i sin ordning?

Shadow said...

Beerbelly > Presentationen gick bra!

Lo > Jag lovar att inte öva räkning offentligt.

Cliff > Följer er med spänning.

Maria > Tack tack!

Sinisiew > Strax tillbaka igen.