Monday, May 26, 2008

Tebax!

Jag har just lagt några hektiska veckor bakom mig. Äntligen är allt avklarat.
Jag har rest runt vår jord och suttit i förhandlingar i länder som jag inte längre kommer ihåg.
Det är konstigt hur man kan resa runt jordklotet och ändå känna sig som att man inte har rört sig någonting alls. Ett fenomen som beror på att det enda man ser är insidan av ett flygplan, flygplatser och konferensrum. Det är ingen större variation för näthinnan.
Att äta fransk mat, oavsett land man befinner sig i, gör inte saken bättre heller.
Nu är jag i alla fall tillbaka igen.

Ungen såg helt annorlunda ut när jag kom hem. Det är inte klokt vad fort de växer och förändras.
Köpte lite barnkläder på flygplatsen i Vancouver och självklart blev det fel storlek. De är för små. Jag tycker att alla barnkläder borde vara gjorda i supertöjbart material, så att samma plagg kan användas mellan åldrarna 0-6 år. Tror det är dags att börja jobba på ett patent.
På flygplatsen i Anchorage hade de också fina barnkläder, om man vill att ens unge ska se ut som en klubbad säl.

På hemvägen gjorde min 747:a nog den hårdaste landningen genom tiderna. Ett klart gränsfall mellan krasch och landning. Lite hårdare bara, så hade nog hjulupphängningen gått rakt igenom passagerargolvet. Jag känner mig nu därför säkrare än någonsin när jag flyger jumbojets, för jag vet att de fungerar som kattdjur. Så länge de kommer ner på rätt köl, så ordnar det sig.

1 comment:

beerbelly said...

Hahaha klubbad säl looken är inne :)
Usch för landning.
Kul att du är tillbaka och ha en bra dag!