Thursday, June 12, 2008

Besök på strippklubb

Regn, regn och åter regn.
Om jag inte rostar bort, så kommer jag nog att mögla bort.
Det har varit lite tyst från min sida på sistone. Jag har rest en hel del och då jag inte har rest, har jag i stället guidat runt utländska klienter i Manictown.
Bland annat var en äldre dam på besök nyligen. Klädd i Chanel från topp till tå, hade hon mage att fråga om det fanns tillgång till manlig striptease i Manictown.
Jag har aldrig hört talas om något sådant och förmedlade detta till henne.
Förvånad blev jag efter vår gemensamma middag, då hon plötsligt plockar fram en utskrift med reklam för manlig striptease. Hon hade sökt själv på internet och hittat ett sådant ställe i Manictown.
Plejset låg i de lite mer seedy parts of town och vi tog en taxi dit.
I taxin satt hon med puderdosan och fickspegeln i handen och la på ett nytt lager med spackel i ansiktet. Champagnen bubblade i henne och hon var uppspelt och förväntansfull.
Taxichauffören visste inte exakt adress, utan droppade av oss i närheten av kvarteret där klubben skulle finnas.
Vi gick på smala bakgator och mörka gränder med en enkel karta i handen. Hela kvarteret bestod av diverse sexklubbar och badinrättningar. Maffians stora svarta bilar stod uppkäftigt felparkerade vid varje gatuhörn. Vi kände oss nästan lika laglösa som de inhemska inkastarna där vi strosade omkring i vårt sökande.
Vi avböjde förslag om swingerklubbar, handtrallor och andra ställen som sög och lyckades till slut lokalisera strippklubben med hjälp från en tandlös uteliggare som bara ville ha en cigarett för besväret. Han fick ett paket extra smala Vogue menthol av min klient. Förmodligen inte hans smak om han själv fick välja.
Vi betalade runt 100 dollar för att få komma in och killen i kassan synade min klient med misstänksamma ögon. Inte en kroppsdel gick förlorad i hans inspektion. Antingen såg han ett dollarpaket i henne, eller så var han bara kåt.
En smal trappa tog oss ner till underjorden där en lättklädd kille visade oss till ett bord i närheten av scenen. Det var mörkt, men vi kunde höra röster tala lågmält omkring oss. Showen skulle precis starta. Med hjälp av en ficklampa, valde vi ut varsin drink ur menyn. Ett glas rött till henne, en scotch&soda till mig.
Med ett dån dundrade scenen till liv. En halvnaken kille dök plötsligt upp på scen, från vad som såg ut att vara ur tomma intet, och samtidigt riktades spotlights ut över publiken.
Vi passade på att vända oss om, för att se hur resten av lokalen såg ut. När vi vände oss mot scenen igen hade jag ett megastort flin fastklistrat i ansiktet. Min kära klient såg däremot ut att vilja försvinna genom att knäppa med fingrarna.
Vi var utan tvekan på rätt ställe för manlig striptease, men dessvärre satt det endast män även i publiken.
Showen var professionell och riktigt underhållande faktiskt. Min klient uppskattade männen på scenen, även om de aldrig skulle uppskatta henne.
Efter showen skrattade vi åt vårt misstag medan vi avslutade våra drinkar.
Ägaren, iklädd endast trikåer och hängslen, kom fram till vårt bord och presenterade sig. -"Did you like the show? My name is Dave."
Min klient drog till med sin djupaste röst och svarade, -"I'm Peter, thank you, it was lovely".
Needless to say, min kvinnliga klient går nu under namnet Peter. När någon frågar oss varför jag kallar damen bredvid mig för Peter, så svarar jag bara, -"Pre-op, still got his package on".
Min kära klient tittar i taket och kallar mig för "a devil", men hon får stå sitt kast för att ha släpat iväg mig på bögstriptease.

4 comments:

beerbelly said...

Stor humor :D Kul att hon hakade på och skämtade med.
Ha det bra!

Trasselkvast said...

Alltså, de SAKER du råkar ut för!

Maria Agrell, Barcelona said...

Och vad jobbar du med sa du?

Shadow said...

Beerbelly > Ja, tantan är helt okej, vi har roligt ihop även om vi kan vara hårda mot varandra i konferensrummet.

Trasselkvast > Shit happens in Manictown.

Maria > Jag har mitt eget företag/konsultbyrå och jobbar samtidigt för några andra multinationella företag med att bevaka marknaden här.