Tuesday, June 03, 2008

Blött i 50 dagar framöver

Statens meteorologiska institut förklarade igår officiellt att årets regnperiod har startat.
20 dagar för tidigt!
Eftersom regnperioden normalt sträcker sig över en hel månad, så kan vi nog därför räkna med en och en halv månad i år. Det är något vajsing med klimatet alltså.
När jag påpekade detta för en kollega, så menade han att eftersom vintrarna har blivit mildare, så jämnar det ut sig.
Vem f-n vill ha en mild vinter i stället för solsken på sommaren?!
Det är dags att påbörja årets bokföring över hur många paraplyer jag kommer att tappa bort under regnperioden. Med 20 dagar extra, så är det nog lika bra att jag bunkrar upp.

5 comments:

beerbelly said...

Låter som flytväst borde stå högt på inköpslistan rent av..

The Pale Green Woman said...

Kan du inte börja sno paraplyer lite här och var också så går det kanske på ett ut?

Spader Madame said...

Du befinner dig ju i rätt del av världen för billiga paraplyer i alla fall! Själv är jag ägarinna till en hel del paraflax och de försvinner sällan eftersom de aldrig lyckas följa med hemifrån...

Kortspelsväder?

Cliff Hanger said...

Verkar som att ni fått allt regn som vi inte har fått. Här är det bara sol och högsommarvärme (inte så kul som det låter om man kör buss...).

Shadow said...

Beerbelly > Redan inköpt. Ligger dock i båten.

Pale Green Woman > Man snor inte andras paraplyer i Manictown. Skäms!

Spader Madame > Japp, paraplyerna är billiga och finns att köpa vid varenda gatuhörne.
Det enda kortspel jag spelar är UNO.

Cliff Hanger > Över 32 grader i Falun! Passa på och njut medan ni kan.