Thursday, June 19, 2008

Fint besök

Det är verkligen inte ofta man får bloggbesök i verkliga livet. Särskilt när man bor i Manictown, men två fagra flickor från de finländska skogarna dök upp här och vi tillbringade en kväll tillsammans med att titta på utsikten samt förtära olagad fisk.
Det är alltid trevligt att träffa folk från när och fjärran och extra trevligt när man talar samma språk.
Tyvärr rann timmarna iväg alltför fort. Planer på att träffas dagen efter igen slogs till spillror på grund av ett plötsligt inkommande jobb för mig. En klient ville banka på mig med knölpåk, men efter ett besök hos dem samt flera timmar i nätkonferens med Europa, lyckades jag styra eländet till vår fördel.
Tråkigt nog missade jag dock chansen att få dejta två vackra flickor igen.

Veckan har för övrigt givit ett besök hos IKEA. Vi pallrade oss dit härom dagen för att köpa knäckebröd. Det visade sig dessvärre att knäckebrödet hade utgått ur sortimentet, så nu finns det ingen anledning kvar att besöka IKEA längre. Jag hade lagt 6 ostar i kundkorgen, men lämnade tillbaka dem när jag förstod att vi inte skulle kunna skörda något knäckebröd. Vi köpte en diskborste och åkte hem igen.

7 comments:

The Pale Green Woman said...

Inget knäckebröd?? Vilken sort vill du ha? Ska jag posta?

beerbelly said...

Märkligt. När de inte har knäckebröd på ikea utomlands kan de ju lika gärna slåigen butiken helt. Diskborste och osthyvel är iofs saker som kanske inte är så lätta att få tag på annars heller.
Avis på besöket och anade att det var du som viftat med honung :)
Trodde inte du skulle skriva om det bara..
Ha en bra dag!

Shadow said...

Pale Green Woman > Tack, men Leksands Knäcke finns fortfarande att köpa i Manictown...till ockerpriser.

Beerbelly > Precis min mening!
Ah, du kände till besöket? När kommer du själv?

beerbelly said...

Jag anade vem de hälsat på. Verkar gå en strid ström med vackra kvinnor åt ditt håll. Sen kommer de hem med ohållbara förväntningar :-)
Hmm ja det vore roligt att åka dit men dröjer nog lite. Du rör nog mer på dig så hälsa gärna på här.

Shadow said...

Ohållbara förväntningar? Nejdå, det tror jag inte.

Trasselkvast said...

Inte för att det på något sätt gör dig lättare att lokalisera i DEN stan... men själva poängen med full anonymitet går ju lite grann förlorad.

Shadow said...

Trasselkvast > Tack för omtanken. Jag är dock inte manisk vad gäller min anonymitet. De få läsare som jag har, kommer dessutom de flesta från min gamla blogg som inte var anonym. Så inga problem alls för min del.
När kommer du själv och hälsar på?