Saturday, June 21, 2008

Fylleri, misshandel och skadegörelse

Svenska tidningar meddelar om en ganska lugn midsommar – endast fylleri, misshandel och skadegörelse.
Låter som vardagsmat för de flesta, men när man bor utanför rikets gränser, så kan man inte låta bli att uppmärksammas på ordet "skadegörelse".
Det måste vara ett svenskt, eller kanske nordiskt, fenomen.
Jag var i och för sig inte heller någon ängel när jag var yngre, men jag har förändrats sedan jag flyttade utomlands. -Jag pissar inte längre i grannens brevlåda när jag är berusad.
Jag hade dock gärna bråkat med skinnskallar, om det fanns några i Manictown.

3 comments:

The Pale Green Woman said...

De komiska är att de nämnt alla dessa företeelser parallellt med en karl som tydligen kutat omkring näck i Gullspång. Slå någon på käften i Stockholm=vara näck i Gullspång?

(=sömnig journalist?)

Carro said...

Så ska vi inte glömma alla gräl som uppstår par emellan. För i den takt snapsen rinner ner för strupen, åker vettet ut ur skallen...
Det springer grinande fruntimmer till höger och vänster och gormande karlar sitter i stolar och bräker...
Finns det något svenskare? ;)

Shadow said...

Pale Green Woman > Läste också om den nakna mannen i Gullspång. Världens scoop liksom.

Carro > Det är sant! Jag har minnen från sådant också. Alltid är det några par som ska bråka med varandra, framför alla andra. Så svenskt!