Saturday, June 21, 2008

Golden shower

Junior hade just kommit ur badet och jag höll på att klä honom. Han låg på soffan, medan jag satt på knä på golvet.
Jag vred mig för att sträcka mig efter en ny blöja och kände samtidigt något varmt och blött på kinden. Ungjäkeln pissade mig i ansiktet. Jag tror att jag fick lite i munnen också.
En strid stråle sköt upp i luften, i en vackert symmetrisk parabel. I hopp om att rädda soffan kupade jag båda mina händer över strålens källa, men det gjorde bara att mer piss anhopade sig på soffan.
I panik lyfte jag upp Junior, som var vänd mot mig, och med ett stort smajl fick jag i stället hela min kostym nerpissad.
Det var inte mycket att göra än att dra en djup suck. Junior skrattade glatt.
Borde låtit honom ligga kvar på soffan, för vid närmare eftertanke är kostymen dyrare än soffan, men samtidigt kanske billigare att tvätta. Resultatet blev dock att både soffan och kostymen behöver tvättas.
Har nu lärt mig att blöjan ska sättas på så fort handduken har avlägsnats.
Precis som att detta är något som är värt att blogga om?! -Oh boy, oh boy, vilket glamoröst liv jag lever!

3 comments:

beerbelly said...

Hahaha det verkar vara något man måste gå igenom som fader. Flera bekanta som lärt sig det den blöta vägen =)
Måste väl klassas som ganska glamoröst? Tror inte så många "vanliga" är tillräckligt dekadenta för att ägna sig åt dylikt =)
Ha det gött!

Sofia Quant said...

hehehe Nämen då!.. jag hade faktiskt nästan velat se det där, fnissar lite när min fantasi skenar iväg o jag nästan kan tänka din min vid händelsen..^^

Shadow said...

Beerbelly > "Den blöta vägen", hehe, Precis!

Sofia > Det var en ny upplevelse, inget som jag vill rekommendera dock.