Monday, June 23, 2008

Snyggaste killen i Manictown

Jag jobbar ihop med en självgod man, som tror att han är guds gåva till kvinnorna på jorden.
Kvinnor avgudar honom, enligt honom själv.
I förra veckan gick vi till vår vanliga lunchrestaurang. En söt tjej satt vid bordet bredvid oss. Hon vände sig hastigt mot oss när vi satte oss till bords, utan att fästa blicken vid oss eller avbryta konversationen med sin väninna. Min kollega försökte hålla kvar hennes blick, utan resultat.
Han konstaterade spydigt, -"She's a dyke".

Idag gick vi till samma restaurang igen och samma söta tjej satt lite längre in i restaurangen.
Hon slängde ett öga åt vårt håll när vi satte oss till bords.
Min kollega blev utom sig av glädje och försökte under hela lunchen att fånga hennes uppmärksamhet igen. Han talade högt, gjorde dåliga skämt och försökte göra sig så synlig som möjligt. Jag kände igen mönstret från skolunchen, när jag gick i 3:e klass på småskolan.
Vid kaffet tittade tjejen åter igen åt vårt håll och denna gång behöll hon blicken på oss i minst 5 hundradelar av en sekund.
Min kollega sträckte förnöjt på sig och skröt, -"She looked at me and she likes me".
-"Yeah, but it's probably because you have bird-shit in your hair", sa jag kallt.
-"You're kidding me, right?"
-"No, I'm not", ljög jag.
Han reste sig kvickt och gick med snabba steg mot toaletten, febrilt sökandes med handen i sitt hår.
Jag plockade upp notan, betalade och gick sedan tillbaka till kontoret. Jag lämnade kvar kollegan, som förmodligen fortfarande står kvar på toaletten och plockar med sitt hår.

För en stund sedan fick jag ett mail från honom, som upplyste mig om att, -"There was no bird-shit in my hair – very funny, ha-ha-ha! Eff you!"
Varje dag har alltid någon liten ljuspunkt att komma med!

1 comment:

beerbelly said...

Bra jobbat :). Riktigt jobbigt med sådana personer men än värre är att se när det funkar.
Tjejen blir degraderad till ointressant med en gång.
Skicka en kopia på hitchcook fåglarna till kollegan?
Ha en bra dag!