Friday, June 13, 2008

Tappa bort sitt fordon

Fan, var det där jag hade ställt kärran!?
Det är så lätt att glömma var man parkerade sitt flygplan någonstans. Nu gäller det bara att jag hittar nycklarna också.

Hade samma problem på Disneyland en gång.
Vi parkerade bilen och gick in och hade roligt i en hel dag. Nöjesparken stängde klockan 22:00, så vi valde att lämna parken redan 21:00 för att slippa köerna ut från parkeringen. Dessvärre visade det sig vara stört omöjligt att hitta bilen.
Jag hade för mig att jag hade parkerat i området märkt med Goofy, medan frugan insisterade på att vi stod vid Musse Pigg. Bilen fanns inte något av ställena.
Det slutade med att vi fick vänta tills alla andra hade hämtat sina bilar och lämnat parkeringen. Sedan fick vi gå och leta bland de bilar som stod kvar. Jag sparkade mig själv på skenbenet för att jag hade valt att köpa en vit bil, precis som alla andra.
Till slut hittade vi i alla fall bilen, den stod under Pluto.
Vår välplanerade avfärd slutade med att vi lämnade parkeringen först efter midnatt. Som tröst kunde vi dock se att vi inte var de enda som hade glömt bort var vi hade parkerat bilen.
Dessvärre så var flertalet av de “bortglömda” bilarna vita.
I fortsättningen blir det till att ta tåget, eller köpa en neonfärgad bil.

1 comment:

beerbelly said...

Anar fylle körning på det planet :D
Har sett den parkeringen vid disney. Sjukt stor.