Thursday, June 19, 2008

Verklighetsflykt

Jag kände att jag behövde det idag. Verklighetsflykt alltså.
Jag gick in i en spelhall med arkadspel och försökte hitta ett spel som jag förstod mig på. Det var inte lätt må jag säga.
Det är knappt ens att jag förstår mig på spelen med ratt och gaspedal längre. Det är liksom inte bara till att gasa och styra, utan numera ska man dessutom samla poäng och lösa mysterier samtidigt.
Hittade ett skjutspel med en fräsig pistol som jag provade. Tyckte att det verkade vara lättspelat, men det blev Game Over efter 30 sekunder, varje gång jag provade.
Vid mitt tredje försök, kom en 15-årig kille fram och klappade mig på axeln och sa att jag förmodligen skulle lyckas bättre om jag slutade att skjuta ihjäl min partner hela tiden.
Jag trodde att en partner bara fanns när man spelade i 2 player mode?!
Längst in i spelhallen hittade jag en vrå med spel från 80-talet.
"Nostalgic Corner", stod det med stora bokstäver.
Jag brände 3 timmar på Donkey Kong och missade ett mycket viktigt möte.
När jag kom tillbaka till kontoret och sekreteraren undrade var jag hade hållit hus, förklarade jag att jag hade varit på verklighetsflykt.
Hon skakade på huvudet och sa att hon hade lagt en summering av mötet jag missade på mitt skrivbord.
När jag läste sammanfattningen förstod jag att mötet skulle ha givit mig minst samma verklighetsflykt som Donkey Kong. Nu sparkar jag mig själv i pannan för att jag inte tog del av mötet, men gläds samtidigt åt att det står ett arkadspel runt hörnet med förkortningen "SHW" under High Score.

5 comments:

The Pale Green Woman said...

Ibland måste man helt enkelt prioritera de viktiga sakerna i livet. Så är det bara.

Shadow said...

Pale Green Woman > Visste att du skulle förstå.

beerbelly said...

Hehe nostalgic corner. Låter som ett utmärkt val. Det var bättre förr helt enekelt :)
Skönt att du kan släppa jobbet ett tag göra något annat. Låter klart bättre än knark eller vad nu alternativet är.
Ha en bra midsommar!

Cliff Hanger said...

Skönt att du fick revansch i den nostalgiska hörnan efter det försmädliga resultatet på det nyare spelet. :-)

Shadow said...

Beerbelly > Alltid bättre förr!

Cliff Hanger > Jag ligger i hårdträning nu. Snart ska jag kunna spela spelen som står närmast entrén också!