Monday, July 28, 2008

Gnagare

Värmen får mig att tappa lusten för allting. Yes, allting!
Jag försöker jobba så mycket som möjligt från hemmet under de varmaste månaderna. Tunnelbana och bussar försöker jag hålla mig ifrån, i den mån det går, men idag pallrade jag mig in till kontoret för ett möte.
När jag kom in, så informerade min sekreterare mig om att hon hade skaffat sig ytterligare ett husdjur.
Hon har sedan tidigare en katt (som äter och dricker ur en automatisk anordning).
-"Did you get another cat?", frågade jag henne.
-"Hamster", svarade hon.
-"No, I met him once, and he was definitely a cat", sa jag.
-"Yes, but got myself a hamster as well", svarade hon.

En hamster?! Vart är världen på väg när kvinnor in the thirties börjar köpa hamstrar?
-"Why on earth would you buy a hamster", frågade jag henne. "Are you going to feed it to the cat?"
-"Very funny", svarade hon. "He's cute, and you should come and see him".

I brist på annan sysselsättning ska jag idag hem till sekreteraren och titta på hennes hamster.
Jag tror att jag har fått värmeslag.

3 comments:

The Pale Green Woman said...

"Kom med och kolla min hamster" låter ju som världens sämsta raggningsreplik.

Ge hamstern till katten. Katten blir säkert glad.

Shadow said...

De är bästisar, enligt sekreteraren.

virvla said...

det är klart de inte är bästisar, det kan jag bara inte tro på! mina katter vill ju till och med döda dammtussar, en hamster skulle stryka med så fort de fick tag på den!

men den kanske är glad för sällskap, om den måste bli matad av en maskin?