Saturday, July 26, 2008

Sommar-rapport

Det är på tok för varmt här. Folk får värmeslag till höger och vänster.
Det är 36 grader i luften och jag går klädd i kostym och slips. De dagar jag inte träffar klienter har jag dock ganska ledig stil. Jag har bett klienter som kommer för att besöka mig att lämna sina kostymer hemma. Hoppas att de lyder mitt råd.
Kan tänka mig att föräldrar hemma i Sverige säger till sina barn att de ska gå ut och leka för att det är så fint väder. Här är det tvärtom. Först vid femtiden på eftermiddagen blir det uthärdligt på utsidan.
Jag har faktiskt varit ledig i några dagar - kors i taket! Tillbringade den mesta tiden under A/C:n, jollrandes med Junior.
Nu jobbar jag i några dagar och tar sedan ytterligare en vecka semester. Bloggen går på sparlåga, men så gör även era bloggar, så jag känner ingen skuld.

Jag knallade in på kontorets toalett, tätt följd av en kollega som jag inte känner så vidare väl.
Tre urinoarer hängde på väggen. Jag placerade mig framför den längst in. Av de två lediga urinoarer som fanns, valde kollegan att ställa sig precis bredvid mig! -Why?! Det vet väl vem helst att standard toalettetik är att hålla en urinoar öppen emellan oss?!
När han dessutom frågade mig om jag hade sett gårdagen match, så förstod jag att denne man inte visste ett dugg om mig. Alla på kontoret vet att jag inte bryr mig ett jota i basebollresultatet.
-"No, I was watching channel 3", svarade jag.
Kanal 3 är utbildningskanalen i Manictown. Kanalen täcker ämnen såsom algebra, broderi och kurser i swahili. Jag har funnit att channel 3 är ett ypperligt samtalsämne för att motparten snabbt ska bilda sig uppfattningen om att man är en urbota tråkig person.
Det fungerade. Han tvättade inte ens händerna på vägen ut.


Gårdagens säng, som jag låg och svettades och vred mig i.
A/C:n funkade dåligt, på gränsen till inte alls. Orkade inte klaga eftersom det bara handlade om en enda natt.



Gårdagens restaurangentré

No comments: