Tuesday, August 26, 2008

Klassiker eller totalt ute

Min 23-åriga kusin vill att jag ska köpa med mig en av Louis Vuittons Monogram när jag kommer hem nästa gång.
-Louis Vuittons Monogram? Vet hon inte hur otroligt ute Monogram är numera?
Är det mönstret fortfarande populärt i Sverige? Guuud, så gammalt alltså! Totalt omodernt. Jag får gåshud. Jag skulle aldrig visa mig offentligt med en Monogram längre. Inte ens för 5 år sedan faktiskt. -Lantis!
Nu packar jag min Fjällräven Kånken och går hem för dagen. Tack och hej!

5 comments:

Lo said...

jag måste vara jätteomodern för jag vet inte ens hur det ser ut? eller är det det där tantiga mönstret med medaljonger?

jag har ny blogg föresten! uppdateras garanterat varje dag ;)

www.gothenburgdaily.blogspot.com/

The Pale Green Woman said...

Kånken är som en Chaneldräkt, de är ALLTID rätt!

Tove said...

Min supercoola bonusdotter Monkan har en svart minikånken som kameraväska! Gissa om det är fräckt! Men din kusin verkar lite glossig - köp nåt från Gucci istället till henne. Vuitton är faktiskt vulgo! Jo, jag vet, det kan Gucci oxå vara - men med lite mer stil ändå!

Shadow said...

Lo > Ja, det LV’s standardmönster i brunt och beige.

Pale Green Woman > Bra talat! Man kommer hur långt som helst med Chanel, Givenchy eller Kånken.

Tove > Nu blev jag väldigt sugen på svart Mini-Kånken också.

The Pale Green Woman said...

Versace då? Det är lite classy tacky sådär?