Saturday, September 06, 2008

Affärsresa, shopping och adult toys

Det är lördag.
Jag sitter på kontoret med sekreteraren och försöker knåpa ihop vårt program under vår resa nästa vecka och veckan därpå.
Vi planerar, diskuterar och överlägger.
Vi är i en situation med conflict of interests, där jag försöker få till med så många klientbesök som möjligt, medan hon försöker få till med så många varuhusbesök som möjligt. Jag måste faktiskt också göra en del shopping.
Frun beordrade mig, -"Buy some toys while you're over there".
-"Jag tror inte att jag har tid att ta mig till de skummare kvartere..."
-"Children's toys, stupid!", avbröt hon mig och fortsatte att mata Junior med välling.
-"Självklart älskling. Självklart!" -What was I thinking...

Eventuellt uppdaterar jag under resan, under förutsättning att de har trådlös uppkoppling i Louis Vuitton-butiken, där vi kommer att tillbringa en hel del tid om min sekreterare får bestämma.

3 comments:

Miasworld said...

Skuggan, med "adult toys" i ämnesraden kommer du få hur många träffar som helst på din blogg. Jag kallade ett av mina blogginlägg "tajta rövar", tror fortfarande att det är ett av inläggen med flest träffar (och flest besvikna läsare eftersom det handlade om ett gym-pass :)

Inga M said...

Ha ha..på rekomendation av en av mina tantbloggvänner (Rutan!) så har jag nu läst lite hit och dit i Din blogg. Den är rolig och läsvärd. Inlägget med badrumsmattorna skrattade både jag och gubben åt. Ha en bra dag, shopping eller inte...

Shadow said...

Miasworlds > Ja, de kommer att bli besvikna här med.

Inga M > Tack för dina varma ord.