Tuesday, September 09, 2008

Nomineringar från en parfymdoftande lounge

Lounge är egentligen ett väldigt skönmålat ord för vänthall. Vänthall med torra brödsnibbar, ost och alkohol, samt även trådlös uppkoppling.
Passar mig bra, då jag måste fördriva lite tid medan sekreteraren testar alla parfymer i duty-free-butiken.
Jag slutade följa med henne på shoppingrundan efter att hon använt mig som provdocka.
Min högra hand doftar nu Lancôme Magnifique, medan min vänstra doftar Estée Lauder Sensuous. På halsen har jag ett skämt som heter Gwen Stefani Harajuku Lovers.
Värdinnorna slängde misstänksamma blickar på mig när jag klev i loungen, omsluten av ett moln av aromer.
En arab som satt bredvid mig undrade vilken aftershave jag använde. -"Estée Lancôme's Harajuku Lovers", svarade jag.
-"Nice, I will also buy one!"

Jag har blivit nominerad av The Pale Green Woman, så jag passar på att svara på nomineringen nu.
Hon skulle för övrigt ha varit en av nomineringarna nedan, om hon inte själv hade nominerat mig.
Vi är ganska lika inbillar jag mig. En affärsidkande kvinna i sina bästa år och hennes rapporter från fältet ger mig insikt i en tillvaro med starka kontraster till mitt eget liv. Ändock finns många likheter. Klart underhållande läsning.

Reglerna:
Ni som blir nominerade skall i er tur utse era sju favoritbloggar.
1. De nominerade kopierar bilden och lägger på sin blogg (Vilken bild?)
2. Länka till personen du fick nomineringen av
3. Nominera 7 bloggar
4. Länka till de bloggar du nominerat
5. Lämna ett meddelande på deras bloggar att de blivit nominerade (hinner inte nu).

Dewdrops on my mind
Hon skriver lika vackert som hon själv är vacker. En mystisk blogg. Ofta kan man kan inte låta bli att dra på munnen och nicka instämmande. Lika ofta förstår jag inte. Underhållande och med ett perspektiv som jag själv önskar att jag var i besittning av.
Ingen dag utan att jag slinker in och får mig en nypa inspiration.

Barcelona – Stockholm
Maria har många järn i elden. Jag blir orolig ibland för att elden ska kvävas, men hon blåser liv i den och håller ett tempo som få människor skulle klara av. Var får hon all sin energi från? Mamma, fru, affärskvinna och expat i Spanien. Hon reser mer än vad jag gör och hennes vänkrets är stor.
När jag tycker att det känns jobbigt, så gör jag en sväng över till Marias blogg och får nya krafter. Superwoman! Glöm inte att köpa hennes bok också!

Bloggfrossa & mannen som blev trött.
Mikebike. Det finns nog ingen som inte redan känner till honom. Min länk till hemstaden. Han är så otroligt skönt götebossk. Hans verbala formuleringar och beskrivningar är i en klass som få kan mäta sig med. Jag måste bara få ta en öl med honom nästa gång jag är hemma. Risken finns dock att jag skrattar mig fördärvad och drar kallsupar av öl. Han skulle nog däremot finna mig insnöad och urbota tråkig.

Livet i Helsingfors
En härlig tjej som är skön i skrift och likaså i verkligheten. Min syn på finlandssvenska fick en ny klang efter jag träffat henne. En riktig mysig dialekt.
Tillsammans med sin kompanjon driver hon gratistidningen Papper. Det är fullt upp och alltid nya evenemang på gång i hennes blogg.

Yaghans round the world blog är skriven av en familj som seglar på de sju världshaven. De lever mitt liv!, inbillar jag mig. Fina bilder och reseskildringar från fjärran länder och hav. En dag ska jag göra samma sak. Eftersom jag själv seglar, så har jag särskilt intresse i denna bloggen.

Dagens bild – Danne
Han skriver inte mycket, men hans bilder uttrycker desto mer. Han står dessutom näst på listan att bli min sekreterare, av egen vilja. Jag vet inte om han passar i snäva kjolar och pumps, men möjligheten finns alltid.

Miasworld
Den senaste tiden har jag börjat följa Mias blogg. Hon har bott utomlands, men är nu tillbaka i Sverige igen.
En studie för mig i hur det är att flytta tillbaka. Vem vet, en vacker dag kanske jag också gör det. Hon är också konsult.

Självklart är alla bloggarna i högerspalten favoriter, men med endast sju nomineringar försöker jag presentera bloggar som jag inte tidigare redan har presenterat i en eller annan form. Tyvärr hinner jag inte besöka er och meddela nomineringen, som man enligt regelverket måste göra. Om ni hittar er här, så är det bara att haka på - Självservice.

Sekreteraren är tillbaka nu.
Tur att planet går snart, för jag tror att vi kommer att bli utkastade inom kort för att vi förpestar luften här inne.
-“I got you a Scotch”, säger hon och rotar i påsen.
Jag tror jag ska skvätta på mig lite, för att få bort Gwen Stefani.

2 comments:

Maria Agrell, Barcelona said...

Det var snällt :)
Tack.

Ja, du, mycket energi...Själv tycker jag att jag gör en hel del också. Det tycker däremot inte min man. Han kallade mig slö sist vi bråkade... ja du. Borde printa ut ditt omdöme och klistra fast på kylskåpet som bevismaterial.

Maria said...

Oh dear! Det här såg jag inte förrän idag... men det där med vackert utseende tycker jag är struntsnack... däremot tackar jag för att du tycker att det jag skriver är vackert - DET värdesätter jag!

Hoppas att du har det bra där borta... och God Jul!