Friday, October 10, 2008

Bloggträff i Manictown och låg Euro

I veckan gavs det tillfälle att få träffa ännu en bloggerska som var på besök i Manictown.
Attans trevligt hade vi! Den planerade, lugna, middagen slutade först klockan 5 på morgonen, efter att vi hade lyckats avverka 4 olika ställen som serverade alkoholhaltiga drycker.
Förutom Karaoke, hårdrock och vin på höga höjder, så lyckades även en och annan bläckfisk slinka in i vårt program.
Jag har festat alldeles för lite på sistone, så det blev en rejäl urladdning. Det var jättetrevligt!
Synd bara att ett besök alltid betyder hemfärd igen. Jag ser fram emot nästa gång!

Euron har rasat drygt 20% på bara några veckor. Varje dag ser vi hur kurserna fortsätter att gå ner och det enda vi gör är att stå förlamade, med öppna munnar. Det som händer på världsmarknaden just nu är inget som vi har erfarenhet av. Vi vet inte hur vi ska tackla problemet.
Vi som mestadels importerar, borde bara se det positiva i en låg Euro, men det finns vissa gränser för hur lågt den kan sjunka utan att känna oro. Det är inte bra när det blir så här ostabilt.
Vi köper billigare, men samtidigt skapar en låg Euro turbulens på marknaden, vilket på lång sikt inte för något positivt med sig. Dessutom får jag min lön i Euro, inte skoj alls idag. Tänk er en lönesänkning på 20%!

Imorgon reser jag mot sydligare breddgrader igen. Jag ska ta med mig tre klienter för att studera fabriker i djupaste djungeln.
Satt och surfade på nätet för att söka efter hotell och såg med glädje att jag faktiskt kan bo på The Peninsula denna gång. Priset har hamnat precis inom de ramar som företaget har satt som översta gräns för övernattningspris.
Låg dollar och Euro har sina fördelar.


Ett av plejsen...

3 comments:

Sofia Quant said...

Där har vi en härlig rock-snubbe som jag inte kan glömma :D hehe. Bauhaus om jag minns rätt va?
hoppas du för löneförhöjning snart!

Miasworld said...

Om man får lön i EUR och bor i Sverige så är man därenmot lite gladare nu...

.m. said...

Har finanskrisen knäckt dig?