Wednesday, December 24, 2008

Christmas - Kentucky Fried Chicken

Vad är oddsen för att det ska börja snöa idag månntro?
En vit julafton kunde inte ha varit mer avlägsen med våra 17 grader i luften och träd som blommar.
Spelar dock ingen större roll, för vi firar inte jul något vidare allvarligt här ändå.
Frun håller just nu på att fixa ett mini-julbord i hemmet. Det blir bara vi tre i familjen denna gång.
Hemhjälpen tackade artigt men bestämt "nej", när hon förstod hur många olika sorters döda djur som skulle serveras. Hon är från en del av Asien där de uppskattar gräs och andra växter på sitt middagsbord.
Jag såg henne snegla på vår hyacint och julstjärna och fick tala om för henne att hålla tassarna borta.

I övrigt jobbar jag som vanligt här idag.
Det är som vilken annan dag som helst, fast restauranger och hotell är fullbokade av dejtande ungdomar som slår på extra just denna dag på året.
Här ser man julen som årets viktigaste dejt-dag och julen förknippas dessutom med jultårta, champagne och Kentucky Fried Chicken.
Det känns ganska avlägset när man är van vid den svenska julen som en familjehögtid.
Jultårta och champagne går ju an, men hur fan de lyckades slinka in KFC är för mig ett frågetecken. Bra marknadsföring förmodligen.

Jag jobbar veckan ut och har sedan semester.
Jag har precis färdigställt vår uppdaterade företagspresentation för nästa år.
Jag är säker på att den håller måttet, för jag använder orden corporate, solutions och trends minst 13 gånger per sida.

GOD JUL!

5 comments:

Sofia Quant said...

God Jul! (igen..)
boka in en Jul-dejt för oss två nästa år! ^^ ..jag har faktiskt aldrig ätit på KFC så vi kan ju börja där.. hehe

Shadow said...

Jag har en stående reservation på The Imperial =)

Sofia Quant said...

oj..det låter fint :D
vad heter det gamla stället vi åt på som låg i källaren? det var också mysigt ^^

Sofia Quant said...

googlade lite..The Imperial Hotel??!
i så fall hoppar jag på nästa flyg ^^

Cliff Hanger said...

KFC som jultradition är rätt skumt. Men egentligen är Kalle Anka det också, man är väl bara van.