Wednesday, December 17, 2008

Mental ålder

Jag tror att alla människor finner sin perfekta mentala ålder och liksom stannar upp där, även om kroppen fortsätter att åldras. En slags känslomässig ålder där man slutar att utvecklas mentalt, eller något. Den åldern präglar sedan hela personligheten, oavsett hur gammal man blir. Hänger ni med?
Jag tror att det är just detta som gör att många äldre människor är väldigt unga i både själ och tanke, trots att kroppen är gammal.
Det är ju synd då att min mentala ålder valde att stanna vid fjorton.
Mentos och Diet Coke skapar faktiskt hiskeligt höga fontäner.

6 comments:

Örjan said...

http://www.youtube.com/watch?v=hKoB0MHVBvM

Maria said...

... och min stannade vid 12... fast det är jag jävligt glad över!

Whimsical said...

jag fyller 30 om mindre än två månader, men jag känner mig fortfarande som 20. Min mamma blir 60 om ett par år, men hon är den coolaste människa jag känner (hon har dessutom precis skaffat ett facebook-konto...) och känns mer som att hon är i min ålder. Samtidigt har jag vänner som är lika gamla som mig men känns som om dom är 50. Så jag tror att vissa stannar cid en viss ålder, medan andra föds äldre än vad dom är. Time catches up with you eventually.

Shadow said...

Örjan: Grym filmsnutt. Måste samla ihop ett gäng och göra ett försök nästa sommar.

Maria: Vi skulle kunna leka tillsammans!

Whimsical: Så sant!

Maria said...

Precis... men du skulle åka på spö om vi skulle tävla eller spela spel... this I know!!!

Shadow said...

Jag är ingen tävlingsmänniska och anses tyvärr därför vara en alltför tråkig motståndare när det gäller spel och tävlingar. Du får gärna vinna.