Tuesday, December 16, 2008

Slicka, eller tvättsvamp

Sekreteraren knallar in på mitt kontor och haffar mig med ett frimärke på tungan.
-Disgusting!, säger hon och vänder på klacken.
-Erhh...shay again?

Jag har alltid slickat på mina frimärken, så vidare jag inte står på ett postkontor som har en sådan där blöt tvättsvamp på disken.
Detta tåldes att konfronteras, så jag sökte upp min sekreterare och frågade henne hur fan hon klistrade fast sina frimärken?
Jag skulle gladeligen ha en tvättsvamp på mitt skrivbord, så länge hon lovade att vattna den dagligen.
-Nej, tydligen är tvättsvamp också helt ute numera.
Hon öppnade sin skrivbordslåda och viftade med ett limstift framför ansiktet på mig.
Limstift?!
-"So, I guess I should use this for the..."
-"Yes, use it on the envelopes as well!"

Är det ingen som slickar på kuvert och frimärken längre?
Jag gillar ju smaken, även om jag blir lite torr i munnen efter ett C4-kuvert.

7 comments:

virvla said...

hahahhaaa ni i där borta är lite före oss här hemma du vet...så jag är nog fel person att svara på det. jag håller dock med dig, jag tycker också om smaken. det smakar inte gott, men man konnoterar det till något trevligt.

Maria said...

Men kära nån... här borta har vi haft självhäftande frimärken i många år nu... jag trodde Manictownland var hi-tech!!!???

Shadow said...

Virvla > Jag har inbillar mig att det fanns fler smaker förr...?

Maria > Självhäftande frimärken?! Det är ju skitsmart alltså!
Precis!, undrar varför det inte finns här?

Heidi said...

1. Självhäftande frimärken.
2. Kuvert man inte behöver slicka igen, utan som har självhäftande grejs på sig redan. Bara att vika ner och stänga. Klart.
3. Slicka på kuvert och frimärken brukar jag göra om de två första punkterna inte är aktuella...

Lo said...

slickfrimärken fortfarade, låter nästan polskt.

Sofia Quant said...

jag gillar också smaken av frimärken =D det är ju en del av hela grejen med att skicka brev! fortsätt slicka! ^^

Shadow said...

Heidi : När jag tänker efter, så tror jag allt att vi har kuvert med självklistrande flik, men inte frimärken.

Lo : Är det så illa? Jag tror att de kommer vara kvar ett tag till här.

Sofia : Jag fortsätter!