Monday, February 23, 2009

Gamla rutiner

I ett befängt ögonblick köpte jag ett megapack med alla 10 säsongerna av Friends, från Amazon.com. Räknar med att kunna titta på serien när Junior har fyllt 12, eller någonting. Paketet ligger fortfarande oöppnat under mitt skrivbord. Jag tror att jag hade alldeles för optimistiska tankar om hur många timmar dygnet bestod av när jag gjorde beställningen.
Vissa rutiner från ens gamla liv är svåra att lämna. På fredagar knallar jag ibland fortfarande in på Blockbusters och hyr 2-3 DVD-filmer bara för att lämna tillbaka dem osedda på måndag morgon. En polare installerade och lärde mig använda ett program för att kopiera DVD till hårddisken, men att kopiera en skiva tar ju nästan lika lång tid som att titta på den, så det har inte blivit av.
Vissa kvällar köper jag med mig en flaska rödvin av bättre årgång, med hopp om att kunna avnjuta den med Mrs. Shadow. Vi har nu väldigt många oöppnade vinflaskor på lager.
Ibland när jag har ledigt dagen efter, så festar jag loss rejält med polarna och kommer hem tillsammans med de första solstrålarna. Efter en timmes sömn vaknar jag av att Junior hoppar på min bröstkorg. -Sovmorgon? -What the hell were you expecting?, frågar Mrs. Shadow. I bästa fall blir jag tillsagd att ta med mig Junior till lekplatsen. Där finns parkbänkar att sova på, medan Junior äter sand.
Tre gånger har jag kört ifrån vår barnvagn och lämnat den ståendes på stormarknadens parkering. Efter att ha stuvat in livsmedel, blöjor, mjölk, fruga och barn, så är det lätt hänt. Jag ringer till stormarknaden och ber dem ta vara på barnvagnen som står vid ruta J72. Senast svarade de, -"Igen???"
På söndagar bjuder jag ibland in gäster, helt felaktigt, för lunch klockan tolv. Vi det här laget borde jag ju veta att en lunch som tidigast blir av runt 2-tiden.
Min sekreterare verkar förstå rutinerna bättre än vad jag gör. I morse, när jag slog upp min almanacka, så såg jag att hela eftermiddagen var "blocked out".
Jag frågade henne givetvis varför, varpå hon informerade mig om att jag ska till barnavårdscentralen för Juniors 1-årskontroll. Undra om de kan skriva ut någon energidämpande medicin?
Det börjar dessutom bli dags att planera några affärsresor igen, jag har nämligen 10 nyinköpta böcker som behöver läsas.

No comments: