Tuesday, February 24, 2009

Ont, värk, smärta

-“Eggwahwaaahhh golighaaa guluguluguw schwagg ajjawooh-agg”.
Junior pratar, men vi skulle behöva tolk för att förstå innebörden.
Hade han varit lite mörkare i huden, så skulle jag nog ha anklagat min fru för att ha varit otrogen med en bushman från Botswana.

Det har utlovats regn hela veckan. Det var då f-n att det aldrig kan snöa någon gång!
Jag har bihåleinflammation och rynkar pannan i smärta varje gång jag tar hissen upp till kontoret. Trycket får panngloben att kännas som om den skall sprängas.
Jag ser arg ut när jag steppar ut i foajén på 36:e våningen.
-"Bad morning?", frågar sekreteraren.
-"Bad altitude", svarar jag.
Med min täppta näsa missförstod sekreteraren mig och blev sur. Jag fick använda armarna och slå ut dem vertikalt och förklara,
-"ALTitude honey!, not attitude".

Jag var hos en näsläkare som stoppade upp långa pinnar i näsan på mig. Det kändes mycket skumt när dessa pinnar började gräva bakom mitt högra öga. Kommer säkert att drömma mardrömmar i natt.
Det hela började med en vanlig bondsnuva, som jag fick från Junior, och det stärker min teori om att barn bör hålla sina barnbaskilusker för sig själva. Bacillerna är inte lämpade för vuxna, utan ställer till med allt möjligt ofog när de byter värd till en vuxen. Själv var Junior frisk efter 3 dagar.
Jag har däremot fått en antibiotika-kur på 14 dagar, plus inbokade besök hos pinndoktorn varannan dag. -Just what I needed..., fxxk!

Grämer mig dessutom över att jag aldrig har sett en enda episod av Star Wars, medan jag nu har sett varenda jäklans DVD som finns att köpa med Pingu!

...detta håller otvivelaktigt på att bli en pappa-blogg...
Bättring utlovas!

6 comments:

Sofia Quant said...

blandade känslor här märker jag =)

har följt din andra blogg som besatt och bara älskar att kolla på videofilmerna på junior, haha..håller med dig om att han pratar väldigt spännande..tyckte mig höra ett klockrent "gagga" i ett klipp, riktigt kul att se! =D

hoppas pinndoktorn och medicinen gör dig frisk snart..aldrig trevligt med bihåleinflammation :S

aldrig sett star wars..överhuvudtaget? det var en skam! ;)
Jag såg faktiskt den första trilogin nu i helgen..den från 1977. Å andra sidan har jag nog mer tid att förbruka än dig..och även ursäkten att luke skywalker var mitt livs första kärlek..hans vackra nuna ger en bra anledning till att unna sig ett star wars maraton mitt i det trista vardagslivet ;)

Sonja said...

Ähähähä.. Pappablogg.. läskigt. Men det där snoret som inte vill komma ut, det lär komma ut när du minst anar det. Som den gången jag var på dejt med en kille som var sjukt täppt i näsan. Men medan vi åt började det helt plötsligt släppa, och ut kom snoret. Verkligen ut! Det droppade och slemmade på och jag kunde inte äta upp min mat pga av äckel känslorna som uppstod.

Den första och sista dejten med Herr Snor. Huvva!

Tove said...

Be att pinndoktorn spolar näsan ren istället! Finns ingen mer underbar känsla än att kunna känna smak och lukt och trycket försvinner på nolltid! Själv sitter jag toksnuvig i Puerto Varas i södra Chile och ber till alla gudar att inte hålorna skall gro igen! Fast jag överlevde flyget hit, så det finns hopp. Men som sagt - be honom spola!!!

Shadow said...

Sofia > Trevligt att du tittar förbi emellanåt. Du, jag har fler medgivanden att göra – jag har aldrig sett Gudfadern heller. Inga utav Sagan om ringen och Harry Potter heller för den delen. Däremot har jag sett Sound of Music och Casablanca säkert 100 gånger.

Sonja > Låter som en trevlig dejt du hade där. Det släppte faktiskt igår. Antibiotikan fungerar tydligen.

Tove > Spolning? Låter som ett gott råd. Ska se om de sysslar med sådant här. Chile, det hade varit trevligt att få läsa om...

Bittan said...

Va??? vilken andra blogg??? har jag missat den tro?

Shadow said...

Bittan > Den andra bloggen är enbart foton och video, för närmast sörjande (såsom Sofia) samt familjen. Kan dela med mig om du kan utlova sekretess.