Thursday, February 26, 2009

Stalker och frukt

I en megapolis som denna, med 35 miljoner invånare, så händer det aldrig att man springer på någon bekant.
Visst, det händer om man är stammis på någon bar eller restaurang, men aldrig ute på gatorna.
Den senaste veckan har jag mött en kvinnlig bekant två gånger, på vitt skilda platser. Ödet?
När vi senast möttes så nämnde jag just att det är extremt sällan man möter någon bekant i staden och frågade henne på skämt om hon stalkade mig?
-"I was gonna ask the same", sa hon.

Alla mina inhemska klienter har dålig fantasi. Det råder skördesäsong för clementiner och jag har fått 7 lådor skickade till mitt kontor, från olika klienter.
Varje låda innehåller ungefär 100 clementiner.
Jag tänkte vara snäll och dela ut clementiner till alla anställda, men upptäckte att det står clementinlådor med jämna mellanrum över hela kontoret.
Jag bad således sekreteraren att skicka över några lådor till sina föräldrar.
Hon petade med sina Jimmy Choo’s på två lådor som stod närmast dörren, -"These are from my parents".

No comments: