Saturday, March 14, 2009

Snygga hjul

Har surfat runt på diverse hemsidor idag för att hitta en ny barnvagn till Junior. Detta blir barnvagn numero 5.
Det är inte lätt att hitta en barnvagn som uppfyller alla våra krav. Sortimentet är stort och prisskillnaderna ännu större.
Självklart vill vi ha en kärra som är funktionell och samtidigt snygg att se på.
Varumärket är inte helt obetydligt, för man vill ju inte att folk ska titta snett på vår vagn och tro att vi har det dåligt ställt eller något. Mammor emellan, så är barnvagnen nämligen en statuspryl som återspeglar deras ekonomiska status.
Efter att nu ha valt och köpt en kärra, så finns det dock goda belägg för att se oss som utfattiga.
Mrs.Shadow är lika glad som när jag senast gav henne en Hermes-väska.
Nu när Junior (och frugan) har fått ett lyxåk, så är det inte mer än rätt att jag också får något fint.
Mrs.Shadow har lovat mig kromade navaxlar till min kontorsstol.

2 comments:

virvla said...

pix pls! vi vill se detta fartmonster som kommer göra alla föräldrar gröna av avund!

finns du på twitter än förresten? jag heter virvla även där såklart

Lo said...

haha! snälla lägg ut en bild!