Tuesday, March 10, 2009

Världens dyraste

Tack vare ständigt fluktuerande valutakurser, så bor jag åter igen i världens dyraste stad.
Manictown låg länge på topp, men kanade ned till 6:e plats förra året.
I år är Manictown alltså tillbaka på toppen igen.
Tydligen bidrar valutakursen till förstaplatsen, men jag tycker att staden är skitdyr även för mig som jämt bor här.
Det är dessutom den 10:e idag – dagen då Diners och VISA drar stora summor från mitt konto i kompensation för mitt lösaktiga leverne.
Jag känner mig lite extra fattig idag, - i världens dyraste stad.

Det slog mig just att jag inte har åkt skidor ännu denna säsong.
Undrar vad oddsen är för att det blir av?
Jag får nog göra som jag gjorde förra året, när jag slängde in en affärsresa till New Zealand mitt under högsommaren. Det var ett skönt ombyte, som dessvärre kroppen inte riktigt pallade med.
Frågade sekreteraren om hon någonsin hade åkt skidor?
-"Yes once, in the summer. On a lake!", svarade hon.

No comments: