Tuesday, July 28, 2009

Dittan och dattan

Japp, det har gått några månader sedan jag senast var aktiv här. Det har varit fullt upp med jobb, barn och diverse annat.
Men faktum är att inget kräver så mycket tid som ett litet barn. Hade jag vetat det innan, så hade jag ändå inte tvekat, men man får verkligen upp ögonen för hur viktig man är för sitt barn.
De ser och lär av sina föräldrar och plockar långsamt upp förmågan att fungera socialt.
Junior är väldigt fascinerad av ögon. Han tycker om att peta i dem. Gärna då någon annans ögon.
Det har gjort det ganska jobbigt för oss när han ska leka i sandlådan med andra barn.
Men vi har nu äntligen lyckats pränta in att det inte är socialt acceptabelt att peta folk i ögonen.
Han kopierar allt jag gör.
Ett jobbrelaterat problem gjorde att jag på skoj dunkade huvudet i köksbordet i frustration. Junior är nu lite dummare än tidigare, för han bankar huvudet i allt hårt han kan hitta sedan dess.

Han har ett överflöd av energi som bara måste levas ut. Om han inte är trött på kvällskvisten, så är det jag som får ta med honom till parken och leka, trots att klockan är 23. Många grannar har höjt på ögonbrynen vid åsynen av en liten knatte som leker med spann och spade i en kolsvart lekpark vid midnatt, men de ska bara veta att vi förebygger väggbankade klockan 3 på natten på det viset.
Det har varit extra jobbigt den senaste veckan, då han har haft en grym jetlag. Självklart har inte heller vi fått någon sömn.
Flera gånger förra veckan blev jag abrupt väckt av min sekreterare som kom in och sparkade på min stol.
-"Do you want a coffee?"
-"You just gave me one",
svarade jag sömnigt.
-"That was three hours ago!"
Shit! Så lätt att somna i tre timmar med händerna på tangentbordet och 3000 sidor med jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj.

För övrigt är det prima liv här i Manictown. Termometern visar 35 grader och 93% luftfuktighet. Som bäddat för att gå klädd i kostym. Rena rama helvetet!
Det var dessutom så dåligt väder i Sverige, så jag sitter här och letar efter resor till Micronesien eller liknande, som revansch.
Marshall Islands, -låter mysigt med 35 grader och 95% luftfuktighet. Resa bokad. -Jag måste vara dum i huvudet!
Lovar att inte knalla runt på playan med kostym i alla fall.

2 comments:

Tove said...

Hej o välkommen!
En resefråga: Har du varit i Franska Polynesien? (Tahiti) Ärenåtåha? Vi vill åka till Hawai till våren och funderar på att ta en övernattning på Tahiti, men jag tycker det verkar sådär. Vet du nåt?

Shadow said...

Har tyvärr aldrig varit där, men Tahiti låter väl inte helt fel?!
Jag har alltid trott att det ska vara jättefint där.