Wednesday, July 29, 2009

Matlängtan

När jag har varit hemma i Sverige och kommer tillbaka till Manictown, så finns det alltid en speciell maträtt som jag är extremt sugen på. Något som jag inte har kunnat äta medan jag varit i hemma Sverige.
Min gom, tunga och kropp trängtar efter det och min svärmor får alltid samma svar varje gång hon hämtar upp oss på flygplatsen och frågar om det är något speciellt vi vill äta till middag.
För all del, -potatis, brunsås, falukorv och min mammas hemlagade mat är inte helt fel, men det blir för mycket av det goda liksom.
Manictown har väldigt mycket gott att bjuda på, - Inhemsk mat, asiatisk mat och kulinariska upplevelser från all världens hörn.
Så jag förstår inte varför folk tycker att jag är konstig när det första jag vill sätta tänderna i är en stadig Big Mac!

No comments: