Monday, July 27, 2009

Uppfinn något!

Idag placerade jag en liten bit post-it under sekreterarens optiska mus. Det var inte uppskattat.

Jag sitter här och funderar på framtiden. Jag måste göra något drastiskt för att bli rik som ett troll.
Att hålla på med vanliga affärer, som jag gör, har aldrig gjort någon rik.
De flesta människor som är snuskigt rika sitter ofta på en revolutionerande uppfinning, eller något patent. Jag måste uppfinna något!
Men avtrubbad som man är, så ter sig alla smarta prylar redan vara uppfunna.
Tror ni att det finns någon marknad för en vänsterhänt hammare?
Kromade navkapslar för kontorsstolar är faktiskt ingen dum idé alls när jag tänker efter.

4 comments:

Örjan said...

Inte Du , men annan.
Tepåsen "uppfanns" för 100 år sedan.
Och vem har inte hört talas om Melitta och dess historia.

En gång är ingen gång.
Två gånger på en vecka.

Hoppas Du stannar på nätet och lämnar fler inlägg

Shadow said...

-Dyker upp när andan faller på.

Tove said...

Här säger proffsen att man skall låta de pengar man har arbeta för sig. Kan du inte köpa nån grej och hyra ut den?

Shadow said...

Låter som ett bra förslag. Undrar bara vad jag ska hyra ut? En lägenhet kanske?