Tuesday, January 19, 2010

Suddgummi

Jag suddar ut min vassa kommentar på sekreterarens senaste draft och skriver dit en snällare variant.
Med radergummit i handen blir jag medveten om hur litet det har blivit med åren.
-Tänk er hur livet kan gestaltas i ett radergummi!
Detta radergummi är av standardvariant som används inom företagets väggar. Jag fick det, med en massa annat kontorsmaterial, när jag flyttade in på mitt kontor för snart 15 år sedan.
Jag ser hur suddgummit sakta tynar bort, blir mindre och mindre och allt svårare att greppa.
15 år av mitt liv har raderats ut och det som återstår är knappt en tredjedel av radergummit.

...och med ett radergummi som trofast har följt mig i 15 år, så kan ingen anklaga mig för att vara slösaktig i alla fall.

1 comment:

Anonymous said...

Det är inte farten som dödar... utan det är smällen!!

Eller om man ska översätta det:

It´s not the fart that kill you... it´s the smell!!

haha..