Saturday, February 06, 2010

AC/DC och söndagsrevy

En annan har ju fixat biljetter till ACDC alltså! Två stycken.
En hel del olagligheter och mutor involverat. Arenasäte endast 9 rader från scenen. Fan, jag kommer att ha Angus Young’s svett stänkade över mig.
Tyckte det vore precis lagom dags för Junior att bli skolad i ett stycke riktig musikhistoria för män. Han fyller snart två. Bästa födelsedagspresenten någonsin!
Men när jag läste det finstilta på biljetterna, så var det som att få en våt trasa slängd i ansiktet. Åldersgräns 6 år!? -Kom igen nu och ge mig ett jävvla brejjk!
-Så var det kört då!
Sekreteraren hörde min frustration och erbjöd sig att ta Juniors plats.
Efter en lång överläggning med mig själv, så gick jag motvilligt med på att ta med mig henne i stället.

Dagen efter steppar hon in på mitt kontor och säger tack, men nej-tack.
Hon visste inte vilka ACDC var och efter att surfat på nätet så är hon nu skolad nog att göra bedömningen att ACDC inte var något för henne.
-"Were you seriously considering taking Junior to listen to that garbage?!" -Ytterligare en våt trasa i ansiktet.
-"Well, I had yet to mention it to Mrs.Shadow though", svarade jag.
-"At least that’s comforting to know! No sane parent would make their kids suffer ACDC".

Lite ACDC skadar väl ingen? Snarare tvärtom. De rockar fett, trots att de är närmare 60 bast nu. Brian Johnson är ju till och med 62!
-Kids? Det står ju klart och tydligt att 6-åringar får följa med och 6-åringar är väl kids? Ska kolla publiken och se hur många knattar som finns bland åskådarna.
Nu har jag alltså åter igen en biljett över.
Till och med mina manliga kollegor skrattar och uppmanar mig att "have fun" när jag frågar om de har lust att gå på ACDC.
"Sådan musik är för bönder och rednecks", var det till och med någon som sa.
Jaja, det är väl därför som de spelar i Manictown då, för utsålda arenor tre dagar i rad! På den arenan spelar bara de bästa! Så det så!
-Fjantar!, de vet inte vad de pratar om.

En hel månad kvar, men helt inställd på ACDC och peppad som satan kom jag hem från jobbet för att få ytterligare en våt trasa i ansiktet.
-"Håll söndagen öppen!", uppmanade Mrs.Shadow, "Vi ska på söndagsrevy – Disney on Ice", ...på samma arena som ACDC ska spela.

3 comments:

Anonymous said...

ACDC rocks!

Hoppas du får en trevlig stund med Disney ;-)

Shadow said...

Disney on Ice är ganska roligt faktiskt! Fick chans att kolla in arenan i alla fall.

angelina said...

Vi var på acdc för tv år sedan i h.fors. Nu då det var i tammerfors ville vi ta med sonen 3år med på keikka i Tammerfors, då han diggar Ac/dc, det gick för sig sa damen i luren men det kostade lika mycket som en vuxen biljett? Ja bah, va?? Men om han fan sitter i min famn då? Då tar vi ju ingen extra sittplats och kan betala en liten summa föratt han kommer med! Jag tror inte det stör Angus!