Monday, February 01, 2010

Iphone

Min sekreterare har länge haft en Iphone och hon sitter alltid och pillar med den.
Själv har jag varit skeptisk, eftersom jag har en mycket bra och portabel dator, samt ogillar spel.
Häromdagen lekte jag lite med hennes Iphone och förstod ganska snart att det kanske inte var en sådan fånig pryl ändå.
Jag knallade därför ner till närmsta telefonbutik och skaffade mig ett exemplar av 32GB:en.
I en vecka har jag nu installerat en massa "apps", som det så käckt heter, och lärt mig använda manicken.
Jag tror att jag har installerat och provat minst 6 olika GPS-apps innan jag till slut hittade en som jag gillade.
Ni ska veta att mycket tid har lagts ned på detta endast för att komma till slutsatsen att jag med största förmodan aldrig kommer att använda GPS.
Så nu kan jag ägna mig åt att installera andra apps som jag förmodligen inte heller kommer att använda, -matrecept och dylikt kanske...

2 comments:

Anonymous said...

Själv har jag också varit skeptisk till telefonen tills jag fick se och prova "Drink beer" & "Flick Fishing"
Jag har fiskat mycket efter den. :-)

Shadow said...

Den är en del av mitt liv nu. Det finns faktiskt en hel del bra program som kan göra vardagen lite enklare.